اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان توسط گروه جهادگران فناور پردیس

گروه جهادگران فناور پردیس با همکاری پارک فناوری پردیس، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقدام به برگزاری برنامه‌هایی به منظور محرومیت‌زدایی و توان‌افزایی در منطقه مک‌سوخته در استان سیستان و بلوچستان کرده است.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این برنامه در دو بخش ارائه خدمات پزشکی و درمانی و بررسی فرصت‌های اشتغال پایدار در منطقه مک‌سوخته از توابع شهرستان سراوان برگزار شد؛ منطقه‌ای با حدود 600 خانوار و جمعیتی بالغ بر 2500 نفر سکنه.

در بخش خدمات پزشکی در سه حوزه چشم‌پزشکی، دندان‌پزشکی و پزشک عمومی، بیش از 1200 نفر خدمت پزشکی دریافت کردند. از این تعداد بیش از 250 ویزیت چشم پزشکی انجام شد که نیازمندی حدود 80 نفر به عینک طبی شناسایی شده و کار تهیه آنها در دستور کار گروه قرار گرفت.

همچنین حدود 20 نفر از بیماران چشمیِ نیازمند عمل جراحی و درمان‌های تخصصی به مراکز درمانی در مرکز استان ارجاع شدند و با پیگیری‌های بعدی، اقدامات لازم برای جراحی و انجام درمان‌های لازم صورت خواهد گرفت.

در بخش دندان‌پزشکی بیش از 450 ویزیت صورت گرفت که از این تعداد حدود 100 نفر خدمات جراحی و یا ترمیم دندان با استفاده از کامپوزیت و آمالگام دریافت نمودند. آموزش های مراقبت از دهان و دندان نیز به کودکان و مراجعه کنندگان ارائه شد.

همچنین در بخش خدمات پزشک عمومی، بیش از 500 نفر مورد ویزیت قرار گرفته و داروهای لازم به مراجعان تحویل گردید.

در حوزه بررسی فرصت های اشتغال پایدار در منطقه نیز ضمن شناسایی ظرفیت‌های فعالیت های اقتصادی، برنامه‌ریزی لازم به منظور تشکیل کمیته تخصصی و انجام مطالعات تکمیلی برای راه‌اندازی کسب و کارهای مبتنی بر اقلیم و شرایط خاص منطقه صورت گرفت.

در این برنامه که با مشارکت و همکاری بیش از 50 نفر و با صرف حدود 1200 نفر-ساعت صورت گرفت، بالغ بر 3 میلیارد ریال خدمات ارائه شد.

نقش شرکت های پارک فناوری پردیس و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در زمینه کمک‌های فنی، تخصصی، کارافرینی و نیز حمایت‌های مالی پر رنگ بوده است.

شایان ذکر است، برنامه های این گروه در طول سال تداوم دارد و علاقمندان از بین متخصصان، فناوران و شرکت‌های دانش بنیان می توانند با حضور و مشارکت در برنامه های این گروه جهادی فناور، ضمن ایفای مسئولیت های اجتماعی، گامی در جهت توان افزایی و محرومیت زدایی از طریق توسعه اشتعال پایدار در مناطق محروم کشور بردارند.