ارائه نسل سوم صنعت آموزش در ایران/ بیان برتر در بین 100 رهبر تحولگرای دنیا

موسسه آموزش عالی بیان برتر با تکیه بر ظرفیت‌های دانش بنیانی و ارائه نسل جدیدی در آموزش و یادگیری، توانست در سال 2022 جزء 100 رهبر تحولگرای دنیا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بانگ اقتصاد، نشست خبری موسسه آموزش عالی بیان برتر یکشنبه ۸ خرداد ماه با حضور دکتر حامد محمدحسینی، موسس و رئیس هیات مدیره و مهندس میلاد محمدحسینی، موسس و مدیرعامل بیان برتر و با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

میلاد محمد حسینی بنیانگذار موسسه بیان برتر با اشاره به دریافت جایزه بین المللی جهانی در حوزه آموزش گفت: در سال ۲۰۱۹ میلادی این موسسه توانست توسط موسسه جیفل آمریکا حائز رتبه برتر و دریافت هدیه بین المللی شود و در بین 50 سازمان آموزشی خلاق جهان قرار گیرد.

وی افزود: این روند تا سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یافت و توانستیم جایزه 100 رهبر تحولگرا در صنعت آموزش که در آمریکا برگزار شده بود را به خود اختصاص دهیم.

در ادامه حامد محمدحسینی با اشاره به تاریخچه‌ای از فعالیت موسسه بیان برتر گفت: پیش از سال ۲۰۱۹ بر روی پروژه‌های متعددی که اکثراً بر روی آموزش متمرکز است کار کردیم.

وی با بیان این مطلب که نسل جدید آموزش با ایده‌پردازی متخصصان موسسه بیان برتر بومی‌سازی شده است، تصریح کرد: این آموزش ضمن بومی سازی، بسیاری از ضعف‌های گذشته خود را برطرف کرد این آموزش که تحت عنوان مایکرو لرنینگ مطرح می‌شود آموزش‌ها را به صورت گام به گام به دانشجویان ارائه می دهد. در ادامه این طرح گسترش یافت و به عنوان نسل‌های جدید آموزش در جهان مطرح شد اکنون ایران در نسل دوم آموزش قرار دارد چرا که از ابزار آلات و سیستم‌های کمک آموزشی برای ارائه خوراک به مخاطبین استفاده می‌کند.

بنیانگذار بیان برتر با اشاره به دریافت جوایز برتر و بین المللی در سال جاری میلادی عنوان کرد: ما در سال ۲۰۲۲ همزمان با شرکت در کنفرانس صنعت آموزش نسل دوم، ایده‌ها و طرح‌هایی را برای نسل سوم آموزش ارائه کردیم.

محمدحسینی با اشاره به عملیاتی‌سازی طرح‌ها و پروژه‌های موسسه عنوان کرد ارائه طرح‌های نسل سوم آموزش بر روی 12 هزار دانشجو به صورت عملی اجرایی شده است. بر این اساس در مدت ۱۱ سال فعالیت موسسه سعی شده است که در حوزه آموزش زبان انگلیسی، دانشجویان طوری با این حوزه آشنا شوند که آموزش زبان جزئی از سرگرمی و زندگی آنها باشد نه آنکه به عنوان یک کار کسل‌کننده دانشجویان را به مشقت اندازد.

وی افزود: در این سیستم به صورت تصادفی با افراد تماس گرفته می‌شود و گام به گام دانشجویان مجبور به صحبت به زبان انگلیسی می‌شوند و همین امر آموزش را آسان خواهد کرد بر این اساس فضای سرگرم‌کننده حاکم بر آموزش زبان انگلیسی بستر مناسب برای آموزش آسان را فراهم می‌کند. این ایده ضمن ثبت در کشور می تواند در هر نوع آموزشی به کار گرفته شود.

اما در سال ۲۰۲۲ زمان ارائه ایده جدید استفاده از آموزش های معکوس مطرح شده است بر این اساس افراد پیش از حضور در کلاس، آموزش های لازم را می‌بینند و در زمان برگزاری کلاس مبانی آموزشی خود را تمرین می کند. این آموزش پیشرفته تر از آموزش هایی است که افراد سر کلاس حاضر شده و پس از آن شروع به تمرین و ممارست می‌کنند.

وی با اشاره فعالیت های موسسه بیان برتر در کشورهای اروپایی اظهار کرد: این موسسه در لهستان دارای مرکز مطالعاتی-تحقیقاتی است که تنها هدف آن ارائه طرح‌های جدید و رساندن حرف خود به جهانیان است. این موسسه در راستای توسعه آموزش‌های زبان‌های خارجی سعی دارد به عنوان یک بستر دانش‌بنیان صنعت آموزش کشور را ارتقا دهد.

محمدحسینی با اشاره به لزوم توسعه ایده‌های نوین در سایر بخش‌های آموزشی عنوان کرد: استفاده از ایده‌های نوین و برتر صرفاً برای آموزش زبان‌های انگلیسی نیست بلکه به دنبال ابداع روشی جدید در حوزه آموزش هستیم. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده طرح کلان و مهمی در این راستا رونمایی شود که با استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها که در این حوزه فعالیت دارند آموزشهای نوین را به سایر فعالیت‌ها تسری دهیم.

بیانگذار بیان برتر با اشاره به تأثیر سبک یادگیری در آموزش‌های موسسه بیان برتر خاطرنشان کرد: افرادی که در این موسسه ثبت‌نام کنند بر اساس تست‌های روانشناسی سبک‌های مناسب آموزش در اختیارشان قرار می گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت bayanebartar.org و یا در شبکه‌های مجازی به آدرس Bayanebartar.official مراجعه کنید.

تهیه و تنظیم: سوده فتح آبادی