افتتاح ۲۰ پروژه در حوزه برق به مناسبت هفته دهه فجر

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: ۲۰ پروژه در حوزه برق به مناسبت دهه فجر در استان کرمانشاه افتتاح می شود.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از ایرسا آنلاین،  محمد مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت؛ یکی از نیازهای جامعه شهری و روستایی و یکی از شریان های اصلی زندگی اجتماعی برق و انرژی الکتریکی است.


وی گفت؛ تعداد مشترکین برق در مناطق روستایی نسبت به قبل از انقلاب افزایش چشمگیری یافته است به طوری که در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از جمعیت روستایی استان کرمانشاه از نعمت برق برخوردارند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان داشت: تعداد روستای دارای برق قبل از انقلاب ۱۰۲ روستا بوده که در حال حاضر این تعداد به ۲ هزار و ۵۵۰ روستا رسیده است.

وی افزود: تعداد مشترکین استان ۸۱۱ هزار مشترک می باشد و ۲ هزار و ۵۵۰ روستای استان در حال حاضر دارای برق بوده که ۹۹ درصد از روستا های استان را شامل می شود.

مرادی تاکید داشت: ۸۳ درصد از مشترکین برق استان خانگی، ۱۳ درصد تجاری و کمتر از یک درصد نیز در بخش کشاورزی و صنعتی می باشند که در بخش مصرف نیز ۴۱ درصد از برق را مشترکین خانگی مصرف می کنند.

وی افزود: در زمینه دستگاه های سلول خورشیدی در سال جاری ۴۴۸ دستگاه به عشایر استان تحویل داده شد و تا پایان سال نیز ۱۰۰ دستگاه دیگر به آنها اختصاص خواهد یافت.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: در دهه فجر ۲۰ پروژه در استان افتتاح خواهد شد که این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این طرح ها شامل برقرسانی به ۷ روستای استان و اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی در ۱۰ روستا و همچنین تعویض سیم به کابل خود نگهدار نقاط شهری در سه نقطه می باشد.

مرادی ادامه داد؛ بر اساس مصرف تعداد مشترکین استان ۱۰ درصد کم مصرف، ۶۵ درصد از مشترکین الگوی مصرف را رعایت نموده که به طور میانگین ۷۵ درصد مردم کرمانشاه الگوی مصرف را رعایت می‌کنند اما ۲۵ درصد از مشترکین استان پر مصرف محسوب می شوند.

وی گفت: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مصرف کمتر و ۵۰ درصد الگوی مصرف می توانند از برق رایگان برخوردار شوند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: در پنج ماهه دوم سال نسبت به مدت مشابه قبل سرقت کابل ها و تجهیزات برق از نظر تعداد ۲۸ درصد و از نظر ریالی نیز ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۳ هزار دستگاه ارز دیجیتال کشف شده است که بیشتر این کشفیات بر اثر گزارش های مردمی بوده است که با مشارکت مردم امیدواریم تعداد بیشتری کشف شود.

انتهای پیام/

برچسب های خبر