افشاگری جدید درباره رضا ضراب، رفیق بابک زنجانی در امریکا +تصاویر

رضا ضراب کار سابق‌اش را این بار از طریق تجارت اسب و با نام جعلی ادامه می‌دهد. نهاد‌های امریکایی تاکنون هیچ اطلاعاتی را درباره تقلب فعلی او به اشتراک نگذاشته‌اند، اما می‌گویند تحقیقات مخفیانه در این باره در جریان است.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از  مردمی ها، روزنامه ترکیه‌ای “ینی استقلال” در گزارش تازه‌ای فاش ساخته که “رضا ضراب” بازرگان ایرانی که به اتهام پولشویی در امریکا به ۱۳۰ سال زندان محکوم شده بود در خارج از زندان به سر می‌برد و زندگی راحتی دارد.

این روزنامه با کشف محل سکونت “رضا ضراب” در امریکا می‌نویسد: “او در میامی سکونت دارد و به تجارت اسب مشغول است و به زندگی‌اش در خارج از زندان ادامه می‌دهد.

او سال‌ها به تجارت طلا به ایران از طریق شرکت‌های جعلی می‌پرداخت. او از طریق هالک بانک ترکیه پولشویی می‌کرد و در زمینه فروش نفت و گاز ایران با آن کشور همکاری داشت.

ارتباطات کثیف ضراب با ترکیه طبق تحقیقات پروژه گزارش فساد و اقدامات تبهکارانه سازمان‌یافته و روزنامه میامی هرالد قطع نشده است.

تحقیقات نشان می‌دهند نقل و انتقال‌های مالی مشکوک او از طریق بانک‌های داخل ترکیه ادامه دارد.

تصاویر| کشف خانه رضا ضراب، رفیق بابک زنجانی در امریکا

“ینی استقلال” در ادامه می‌نویسد: “او کار سابق‌اش را این بار از طریق تجارت اسب و با نام جعلی ادامه می‌دهد. نهاد‌های امریکایی تاکنون هیچ اطلاعاتی را درباره تقلب فعلی او به اشتراک نگذاشته‌اند، اما می‌گویند تحقیقات مخفیانه در این باره در جریان است.

ضراب اکنون در خانه‌ای ۳.۶ میلیون دلاری در میامی در آسمان خراشی فوق لاکچری اقامت دارد.

وکیل ضراب، اما اتهامات تازه مطرح شده علیه موکل‌اش را قبول ندارد و می‌گوید او با دادستانی منهتن به توافق رسیده است.

بلافاصله پس از توافق او با دادستانی در امریکا، “امیر فتح راضی” شریک ضراب در ترکیه شرکتی تازه را تاسیس می‌کند.

او با فرد دیگری که در پولشویی شناخته شده است همکاری دارد.

این روزنامه مدعی شده که فتح راضی در ایران نیز چندین شرکت دارد. شرکت تازه افتتاح شده او در ترکیه در زمینه املاک فعالیت دارد، اما هیچ وب سایت و حضوری در فضای مجازی ندارد.

تحقیقات نشان می‌دهند ضراب از نام مستعار “ریچارد فراری” در واتس آپ در تماس‌هایش استفاده می‌کند.

همچنین، تحقیفات نشان می‌دهند مقادیر بالای پول (تن‌ها در یک مورد آن مبلغ ۷۸ هزار دلار) در سال ۲۰۲۰ میلادی برای ضراب از ترکیه به امریکا ارسال شده است.