امکان بازنگری در بودجه ۱۴۰۱ کشور وجود دارد؟

رئیس شورای شهر تهران از امکان بازنگری و اصلاح بودجه 1401 کشور خبر داد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از افق تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره جلسه مدیران شهری با دولت و نمایندگان مجلس اظهار داشت: امیدواریم به نتایج مثبت برسیم نشست‌های مفصل و دقیقی درباره جزئیات مسائل شهری با رئیس مجلس داشته‌ایم و اگر چه قبلا مسائل هم به صورت کتبی به آنها اعلام شده بود.

وی افزود:‌ همچنین با تعداد زیادی از نمایندگان بحث و نشست گذاشته‌ایم و دوستان در شهرداری هم پیشنهادات خوبی ارائه کرده‌اند و اصلاحاتی در زمینه بودجه ۱۴۰۱ مدنظر است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هم با فراکسیون کمیسیون شهری و هم با دو کمیسیون دیگر مجلس برنامه گذاشته و خواهیم داشت و کمیسیون تلفیق هم اگر تشکیل شد در این زمینه برنامه داریم تا کارهای خوب و مثبتی انجام شود تا حداقل از سال گذشته وضعیت بدتر نشود و به عقب برنگردیم.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازنگری در بودجه ۱۴۰۱ کشور وجود دارد تصریح کرد: بله، امکان اصلاح است برخی احکام نیاز به بودجه ندارد و مسؤولیتی را از شهرداری گرفته وبه وزارت کشور داده‌اند و به نوعی حکم بودجه‌ای است که قابل اصلاح بوده و می‌توان اقداماتی انجام داد.

وی ادامه داد: درباره اینکه چه کمک‌هایی می‌توان به مترو انجام داد و منابعی را در نظر گرفت مباحثی مطرح شده است.

رئیس شورای شهر تهران درباره بودجه ۵ هزار میلیاردی پیش‌بینی شده برای حمل و نقل عمومی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ توسط شورای شهر گفت: ان‌شاءالله شهرداری چنین درآمدی داشته باشد و هر چقدر از بودجه پیشنهادی اصلاحی محقق شود چه از ۳۷ هزار میلیارد تومان و چه ۵ هزار میلیارد تومان می‌توان اقداماتی را برای مترو انجام داد.

چمران در پایان یادآور شد: این بودجه‌ها اگر محقق شود هم برای اورهال و هم برای خرید تجهیزات قطارها مدنظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/