اولین دوره از کمپ اشتغال کارنو، آغاز به کار می‌کند

«مجتبی جباری‌پور» مدیر کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس، خبر از برگزاری اولین دوره کمپ اشتغال «کارنو»، در دی ماه داد. به گفته جباری‌پور هدف از این طرح تربیت نیروی انسانی کارآمد در راستای ارتقای کیفی کسب و کارهاست.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، اولین دوره از کمپ اشتغال «کارنو» به زودی برگزار می‌شود. «مجتبی جباری‌پور» مدیر کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک در مورد کمپ کارنو، گفت: پارک فناوری پردیس با هدف افزایش توانمندی دانش‌آموختگان دانشگاهی برای جذب در شرکت‌­های دانش ­بنیان و به طبع آن افزایش توان و بازدهی این شرکت ‌ها، کمپ اشتغال کارنو را طراحی کرده است.

وی توضیح داد: کارنو یک برنامه آموزشی بر پایه فرصت­‌های شغلی ارائه ­شده از سوی کارفرمایان است. متقاضیان حضور در این برنامه در صورت دریافت پذیرش، در این دوره شرکت خواهند کرد. پذیرش فرد بستگی به این دارد که تیم اجرایی کارنو و کارفرما، متقاضی را متناسب فرصت شغلی اعلام شده، تشخیص دهند.

جباری‌پور با بیان اینکه مدت زمان این دوره حداکثر ۲ ماه خواهد بود، اظهار داشت: طی این دوره افراد شرکت­ کننده هم‌زمان با گذراندن دوره‌­های آموزشی تئوری و عملیِ مهارت‌­های نرم، در انجام پروژه­‌های واقعی مشارکت می‌کنند. همچنین این دوره فرصتی برای تشخیص ظرفیت­‌ها و توانمندی‌­های فرد جهت حضور در فضای کاری است. ضمن آنکه کارفرمایان نیز با رصد توانمندی­‌های افراد نسبت به جذب و به‌کارگیری آن­ها اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: کمپ اشتغال کارنو سعی می‌کند خلأ آموزشی مهارت­‌های نرم را برای شرکت‌کنندگان برطرف کرده تا بتوانند در هر جایگاهی از یک کسب‌وکار، مؤثرتر و مفیدتر واقع شوند. متقاضیان نیروی کار به اینکه نیروی انسانی مورد نظرشان دارای مهارت‌های نرم ارتباطی انسانی و شغلی باشد اهمیت می‌دهند. داشتن این مهارت برای آن‌ها جذاب است و بر امکان شروع همکاری با فرد متقاضی تاثیر مثبت می‌گذارد.

مدیر کل ترویح و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک، بیان کرد: مدیریت پروژه، کار تیمی، حل مسئله و تفکر راهبردی، ارائه اثرگذار و Active Listening بخشی از محورهای آموزشی کمپ اشتغال کارنو هستند که به کارجویان برای افزایش مهارت‌هایشان کمک می‌کنند.

وی در مورد چگونگی شرکت در این طرح، توضیح داد: در ابتدا کارجویان باید رزومه خود را ارسال کنند. سپس تناسب‌های شغلی لازم برای فرصت‌های شغلی موجود سنجیده شده و افراد متناسب با آنها انتخاب می‌شوند.

شایان ذکر است، کمپ اشتغال کارنو از اواخر دی‌ماه الی اسفندماه ۱۳۹۹ با حمایت پارک فناوری پردیس در محل این پارک برگزار می­ شود. کارجویان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و حضور در کمپ اشتغال کارنو می‌توانند به سایت کارنو به آدرس http://karnostartup.ir مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۷۶۲۵۱۰۶۵ –۰۹۳۰۱۸۹۸۶۴۶ تماس گرفته و نسبت به ثبت‌نام اولیه، سنجش شرایط پذیرش و تائید اولیه حضور در کمپ اشتغال کارنو اقدام کنند.