اولین رویداد جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات بخش معدن برگزار شد

اولین رویداد جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی با محوریت جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات معدنی و صنایع معدن تحت عنوان دموماین، سه‌شنبه 8 شهریورماه توسط مرکز نوآوری معادن و صنایع (ایمینو) و سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد در سالن همایش ایمیدرو برگزار شد.

به گزارش بانگ اقتصاد، این رویداد میزبان 8 شرکت دانش‌بنیان در حوزه ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی بود. در جریان برگزاری رویداد دموماین، شرکت‌ها به ارائه‌ی ایده و محصولات خود پرداختند و در ادامه در نشست پرسش و پاسخ، به سوالات سرمایه‌گذاران پاسخ دادند.

در رویداد دموماین که به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، هدف معرفی و ارائه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی به سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بالقوه این طرح‌ها، جذب سرمایه برای آن‌ها و ارتقا و پیشرفت اکوسیستم کارآفرینی کشور است.

در ابتدای رویداد، حسین منصوری، مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با عرض خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای حضار و ضمن سخنرانی در حوزه‌ رویکرد ایمینو در اکوسیستم نوآوری در بخش معدن، از چالش‌های بنیادین زیست بوم نوآوری به مواردی مثل سنتی بودن بخش معدن و نقش پررنگ دولت، اختصاص منابع ناکافی، یارانه‌های انرژی و نظام رانتی و چالش‌های مدیریت ریسک اشاره کرد و یادآور شد این دومین رویداد از سلسله رویدادهای به‌هم‌رسانی حوزه معدن و ماشین آلات معدنی‌ست.

در ادامه مهندس جعفری، ریاست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با اشاره به ارتقای ماشین‌آلات معدنی و اهمیت استفاده از طرح‌های نوآورانه به گفتگو پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: ما با ایجاد بستری مناسب برای سازندگان و ساختاری درست و سیاست نتیجه‎‌گرا به دنبال پیشرفت روزافزون و بهره‌وری بیشتر هستیم که در نهایت خروجی مناسبی در جهت اشتغال‌زایی و توسعه در پی داشته باشد.

در ادامه 8 شرکت دانش‌بنیان خود را به این ترتیب معرفی کردند:

شرکت ابتکار عرصه فناوری هوشمند

سرمایه مورد نیاز: 40 میلیارد تومان

طبق ارائه این شرکت‌ دانش‌بنیان، آن‌ها راهکارها و محصولاتی جهت پایش سلامت و مدیریت ماشین آلات معادن ارائه می‌دهند.

آبتین توسعه بی‌کران

سرمایه مورد نیاز: 500 میلیون تومان

طبق ارائه این شرکتدانش‌بنیان، آن‌ها با فروش و نصب سیلوگان و فلش‌گان جریان آب را در چاه‌ها، جریان مواد فله در سیلوها و هاپرها، جریان ذوب فلـزات در هیترها و جریان نفت  را در چاه‌ها تداوم می‌بخشند.

 کانی فرآوران بن‌فن

سرمایه‌ مورد نیاز: 30 میلیارد تومان

طبق ارائه این شرکتدانش‌بنیان، آن‌ها طراح و سازنده‌ی ماشین آلات پیشرفته فرآوری معدنی از جمله بالمیل، سلول‌های فلوتاسیون، دیسک فیلتر و .. هستند. این شرکت با توان و ظرفیت طراحی پایه و تفصیلی خطوط تولید، اقدام به طراحی، ساخت و نصب تجهیزات سبک و سنگین در صنایع فرآوری مواد معدنی ازجمله مس، آهن، سرب و روی و خط تولید آهک هیدراته نموده و توانسته دستاوردهای بسیار ارزشمندی در این حوزه کسب نماید.

شرکت معدن یاران دانش

سرمایه مورد نیاز: 15 میلیارد تومان

طبق ارائه این شرکت دانش‌بنیان، آن‌ها در زمینه‌ تولید انواع دستگاه‌های انفجار جهت استخراج ماده معدنی و امور عمرانی و نظامی، آموزش آتش‌بازی و روش‌های صرفه‌جویی اقتصادی در عملیات انفجار فعالیت داشته و بالغ بر 98 درصد از دستگاه‌های انفجار در ایران ساخت این شرکت است.

شرکت نانو مبنا ایرانیان

سرمایه مورد نیاز: 20 میلیارد تومان

طبق ارائه این شرکت دانش‌بنیان، آن‌ها در راستای مشکل کم آبی، خشکسالی و مسئله‌ دسترسی به آب، با طراحی و تولید انواع اسپکتروفتومتر و آنالیزورهای نوری آب و گاز این مشکل را حل می‌کنند.

شرکت کیمیا صنعت اسپادانا

سرمایه مورد نیاز: 10 میلیارد تومان

طبق ارائه این شرکت دانش‌بنیان، آن‌ها با مشاوره و ارائه خدمات فنی و مهندسی، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی واحدهای گندله‌سازی با تکنولوژی ایرانی SRK، امکان طراحی و ساخت کلیه تجهیزات مکانیکی پروژه در داخل کشور، بازیافت حرارتی کوره پخت به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و پیاده سازی طرح در محوطه‌های کارگاهی را میسر می‌کنند.

شرکت مبتکران اشیا هوشمند

سرمایه مورد نیاز: 2 میلیارد تومان

طبق ارائه این شرکت دانش‌بنیان، آن‌ها ارائه‌کننده آخرین تکنولوژی روز دنیا در صنعـت اینترنت اشیـاء، کلان داده‌هـا، هوش مصنوعی و راهکارهـای ترکیبی خلاقانه می‌باشند.

شرکت صنعتی تلاشگران سپهر

سرمایه مورد نیاز: 158 میلیون تومان

طبق ارائه این شرکت دانش‌بنیان، آن‌ها با طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته حفاری و معدنی، در جهت کاهش هزینه و بالا بردن راندمان، طرح‌های جدید و پیشرفته‌ای را به وجود آورده‌اند.

در ادامه تفاهم‌نامه‌ سه‌ جانبه‌ای در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری در زنجیره‌ی صنعت فولاد با اولویت طرح‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی، میان شرکت ملی فولاد ایران، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و مرکز نوآوری ایمیدرو منعقد شد.


انتهای پیام/