اولین کمپ استارت‌آپی اینترنت اشیاء برگزار می‌شود

نشست خبری با موضوع معرفی کمپ استارتاپی اینترنت اشیا، توسط شتابدهنده تریگ آپ با حضور “حامد ساجدی” مدیرعامل شناسا، “سید حمیدرضا علوی” معاون رشد و شتابدهی شرکت شناسا و مدیرعامل شتابدهنده تریگ آپ، “علی رحمان پور” مدیرعامل شرکت لینکپ و “مونا ناصری”مدیرعامل شتابدهنده بانا چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۹ در محل کافه سینرژی برگزار شد.

بانگ اقتصاد، در ابتدای این نشست خبری مدیر عامل شناسا با بیان اینکه تلاش می کنیم اکوسیستم IoT را در کنار هم شکل بدهیم گفت:شناسا به حوزه اینترنت اشیا علاقه مند بوده، هست و خواهد بود و ما از فرصت هایی که در این زمینه شکل گرفته است، استقبال می کنیم. همچنین، مجموعه لینکپ که حلقه محوری ما در اینترنت اشیا بوده، در شتابدهنده تریگ آپ جذب شد و مراحل رشد خود را با موفقیت طی و مدل های کسب و کاری را تبیین کرد و در ادامه راه با سرمایه گذاری تکمیلی شناسا به یک کسب و کار نسبتا بالغ تبدیل شد و پروژه های متعددی را انجام داد، اما دستاوردهایشان هم سنگ رویاهای ارزشمند این مجموعه نبود و طبیعتا چشم اندازهای بزرگ تری مدنظر بود. لذا ما به عنوان یک سرمایه گذار خطرپذیر و البته هوشمند در کنار این مجموعه مسیر خودمان را ادامه دادیم و سعی کردیم زمینه هایی برای توسعه بازار این مجموعه از باب تاثیر اجتماعی و مثمر ثمر بودن در ساخت جامعه آینده را فراهم کنیم.

حامد ساجدی ادامه داد: در همین راستا با همکاری مجموعه «فناپ تلکام» و با ایده های فناورانه و آینده نگری «لینکپ» و مشارکت «شناسا»، کنسرسیوم «لینک نت» شکل گرفت که در روزهای گذشته از آن رونمایی شد. در کنار این کنسرسیوم سه گانه، توانستیم توافقنامه ای با سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه کاربری لینکپ و استارتاپ ها و کسب و کارهای خرد و کلانی که می توانند از این سرویس استفاده کنند، داشته باشیم تا این مجموعه ها از حمایت حکومتی برخوردار باشند. کمپ استارتاپی حوزه اینترنت اشیا (Internet of Things | IoT) با محوریت شتابدهنده تریگ آپ، شتابدهنده بانا و مجموعه لینکپ استارت خورده و امیدواریم این مسیر کمک کند که ما جریان ساز باشیم. آینده درخشانی که در حوزه IoT تخمین می زنیم صرفا با یک یا دو مجموعه محقق نمی شود. ما تلاش می کنیم اکوسیستم IoT را در کنار هم شکل بدهیم و مفهوم هم افزایی و سینرژی محقق شود. قطعا گام هایی که تاکنون طی شده و مسیری که در آینده طی خواهیم کرد بدون مشارکت تک تک بازیگران و ذی نفعان محقق نمی شود.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن WhatsApp-Image-2021-02-06-at-13.27.56-1024x755.jpeg است

در ادامه معاون رشد و شتابدهی شرکت شناسا و مدیرعامل شتابدهنده تریگ آپ گفت: بنای ما از ابتدا این بوده که رویدادهای تخصصی برگزار کنیم که به تیم هایی منجر شود که پلن رشد آنها از رویداد شروع شده، تبدیل به شرکت شوند و رشدشان را آغاز کنند. رویدادهای گیم تریپ آپ، فین تک تریگ آپ و رشدآفرینی را برگزار کردیم که خروجی های موفقی داشتند.

بیزینس هایی که در حال حاضر شکل گرفته اند و از تیم به شرکت تبدیل شده اند و برخی در بازار بین المللی حضور دارند و صادرات انجام می دهند. عارضه یابی رویدادهای گذشته نشان می دهد تیم هایی که در این رویداد شکل می گیرند نیاز به دو نوع مهارت نرم و فنی و سخت دارند. ازآنجا که ما دوست داریم هر کاری را با متخصصان و افراد توانمند آن در اکوسیستم انجام دهیم، در مهارت های نرم از شتابدهنده بانا خواستیم در کنار ما باشند و در این کمپ دوستان آموزش هایی ببینند و بعد از غربالگری اولیه وارد تیم های کاری خود شوند.

از سمت دیگر در مورد مهارت های سخت و فنی از شرکت لینکپ کمک خواستیم. همه اینها بهانه ای شد تا این رویداد با مشارکت بانا و لینکپ و حمایت ویژه شناسا برگزار شود.

سید حمیدرضا علوی ادامه داد: این رویداد در کافه سینرژی در دو بخش آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد. مدت ثبت نام این رویداد از هم اکنون تا ۶ اسفند است و بعد از آن فرایند اجرایی آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. مجموعه های فناپ تلکام، فناپ و فناپ زیرساخت و هلدینگ نسیم سلامت، ما را در این راه کمک می کنند.

گفتنی است؛ شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر شناسا به همراه شتابدهنده های «تریگ آپ» و «بانا» و شرکت «لینکپ» بر آن شده اند تا جریانی با عنوان «تریپ کمپ» را استارت بزنند. «تریپ کمپ ۱»، اولین دوره از این سلسله کمپ ها محسوب می شود که در حوزه اینترنت اشیا و با همکاری استارتاپ لینکپ به عنوان یکی از پیشگامان عرصه اینترنت اشیا در کشور و یکی از بنیانگذاران لینک نت، اولین شبکه عمومی اینترنت اشیای ایران، بانا به هنوان اولین شتابدهنده استعداد ایران و با حمایت شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر شناسا، هلدینگ فناپ، شرکت فناپ تلکام و شرکت فناپ زیرساخت برگزار می شود.