اینوتکس‌ استیج ۲۰۲۱؛ در لباسی نو به مخاطبان سلام می‌کند

نمایشگاه اینوتکس، یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری است که هرساله توسط پارک فناوری پردیس، و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

بانگ اقتصاد، چهار سال است که این نمایشگاه میزبان بخش جدیدی است تحت عنوان “استیج” که توسط موسسه فرصت‌آفرین برگزار می‌شود و از ابتدای فعالیت به یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه تبدیل شده و با اقبال زیادی از جانب مخاطبین همراه شده و از آن با عنوان قلب تپنده نمایشگاه اینوتکس یاد می‌شود.

استیج در واقع رویدادی در دل اینوتکس است که هرساله میزبان سخنرانان، صاحب‌نظران و فعالان اکوسیستم کارآفرینی کشور است و این افراد در طی مدت برگزاری نمایشگاه در یک صحنه آزاد به ایراد سخن می‌پردازند و بازدیدکنندگان نمایشگاه اینوتکس قادر هستند با حضور در استیج از محتوای آن استفاده کنند.

اما امسال، رویداد اینوتکس استیج که با حمایت پست بانک برگزار می‌شود، دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده است و لباسی نو به تن کرده. در خصوص این تغییرات و کم و کیف رویداد اینوتکس استیج، به سراغ برگزارکنندگان این رویداد رفتیم.

عباد غفوری از برگزارکنندگان استیج درباره تغییرات محتوایی رویداد امسال گفت: «امسال با توجه به دیدگاهی جدید مبنی بر اینکه بتوان میزبان عموم افراد جامعه بود و نمایشگاه اینوتکس رفته‌رفته به محیطی جهت آشنایی افراد جامعه با اکوسیستم استارتاپی و فناوری کشور تبدیل شود، تصمیماتی گرفته شد در حوزه محتوای استیج و بنا شده موضوعاتی عمومی نظیر اقتصاد و تحریم، محیط‌زیست و مسئولیت اجتماعی نیز به استیج در کنار موضوعات فناوری و نوآوری اضافه شود و باعث حضور اقشار مختلف جامعه در نمایشگاه اینوتکس شود. به همین خاطر بنده نیز با توجه به سابقه‌ام در برگزاری رویدادهای متعدد در حوزه‌های اجتماع، فرهنگ، هنر و ادبیات، در کنار موسسه فرصت‌آفرین مسئولیت برگزاری استیجرا برعهده گرفتم».

غفوری افزود: «به نظر من با این تغییرات محتوایی شاهد گسترده‌تر شدن دایره مخاطبین نمایشگاه اینوتکس خواهیم بود و این تغییرات به حدی اهمیت پیدا کرده که صاحب‌نظران و بزرگان و اندیشمندان متعددی مهمان ما در استیج شدند. از جمله دکتر بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک، دکتر حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، مهندس محمد درویش، فعال محیط زیست و رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو، استاد علی دهباشی، از فعالین و اساتید حوزه فرهنگ و مطبوعات و سردبیر نشریه وزین بخارا، پدرام سلطانی، فعال اقتصادی و نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شریف نظام‌مافی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و مدیرعامل موسسه محک».

دیدار حاکمیت و بخش خصوصی در محیطی دوستانه

رضا غیابی، عضو اتاق فکر اینوتکس نیز در خصوص موضوعی مهم در اینوتکس استیج امسال گفت: «یکی از اتفاقات مهم در استیج که می‌تواند عافیت و فواید زیادی برای اکوسیستم کارآفرینی کشور داشته باشد، دیدار حاکمیت و بخش خصوصی و کارآفرینی کشور در محیطی دوستانه و سازنده است. از نظرم فاصله‌ی میان حاکمیت و فعالان بخش خصوصی به نفع هیچ یک از طرفین نیست و هرچقدر این دو همسوتر باشند، جامعه و اقتصاد قدرتمندتر شده و کارآفرینی کشور و اکوسیستم استارتاپی می‌تواند با دغدغه کمتر و قدرت بیشتری فعالیت کند».

آقای غیابی اضافه کرد: «از جمله افرادی که در این حوزه، میزبان آن‌ها در استیج هستیم، جناب سرهنگ گودرزی، فرمانده پلیس فتا تهران بزرگ و همچنین نمایندگانی از قوه قضاییه خواهند بود و این اتفاق را می‌توان به فال نیک گرفت و امیدواریم بتوانیم از طریق استیج ارتباطی سازنده و مفید میان حاکمیت و بخش خصوصی ایجاد کنیم».

نمایشگاه اینوتکس از ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت حضور، قادر هستند از طریق وب‌سایت نمایشگاه به آدرس www.inotex.com اقدام نموده و ثبت‌نام کنند.

با ثبت‌نام در نمایشگاه اینوتکس امکان حضور در اینوتکس استیج نیز فراهم می‌شود و نیازی به ثبت‌نام مجزا جهت حضور در این رویداد نیست.

رویداد اینوتکس استیج در سه روز ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۱۸ میزبان مخاطبین خواهد بود و رویداد در ۷ محور کلی با عناوین “تفکر خلاق و تفکر کارآفرین”، “رهبری و ایجاد تغییر در پارادایم‌های ذهنی”، “ساخت یک اقتصاد موفق در کشور”، “تحریم و جهانی شدن کسب‌وکارها”، “محیط زیست و توسعه پایدار”، “مسئولیت اجتماعی کسب‌وکارها” و “چالش‌های اکوسیستم” برگزار می‌شود.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و جهت جلوگیری از انتقال این ویروس، رویداد اینوتکس‌استیج در فضای باز و با حفظ فاصله اجتماعی برگزار می‌گردد.