بازدید مدیران شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس از پارک فناوری پردیس

مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس با هدف تعریف همکاری های مشترک و برای استفاده حداکثری از شرکت های دانش بنیان در زیر ساخت های این شرکت، از ظرفیت‌های پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

به گزارش بانگ اقتصاد، محمود امین نژاد مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس ضمن بازدید از مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در پارک فناوری پردیس، پیرامون نحوه همکاری‌های دوجانبه در خصوص تأمین نیازهای فناورانه و ایجاد امکان بومی‌سازی اقلام راهبردی شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس، با مسئولان این مجموعه بحث و تبادل‌ نظر کرد.


در جریان این بازدید از شرکت‌های بیناب سنجش دماوند و مراحل تولید محصولات و زیر ساخت‌ های تحقیقاتی این مجموعه بازدید و نشستی با حضور مسئولان پارک فناوری پردیس و هیئت بازدیدکننده برگزار شد که در طی آن درباره توانمندی ها و زمینه های همکاری هر دو طرف بحث و بررسی شد.


همچنین درباره جایگاه و مأموریت ملی پارک فناوری پردیس در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت گاز و زیر ساخت‌های ایجاد شده در زیست بوم فناوری و نوآوری پارک در زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی بحث و تبادل نظر شد.


در ادامه مدیران شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس از نمایشگاه نمایشگاه تخصصی صنعت گاز در پارک فناوری پردیس با حضور 28 شرکت دانش بنیان بازدید و در این بازدید تعدادی از طرح ها و نیازهای فناورانه این شرکت مطرح و برای رفع آن ها مذاکراتی صورت گرفت.


بازدید از کارخانه نوآوری آزادی و آشنایی با ظرفیت های این کارخانه به عنوان یکی از شعب پارک فناوری پردیس از دیگر برنامه های این بازدید بود.


در جریان این بازدید محمود امین نژاد مدیرعامل شرکت نفت و گاز بیدبلند خلیج فارس با اظهار خرسندی از حضور در این کارخانه با اشاره به نیاز صنعت نفت و گاز کشور به دانش های پیشرفته پارک علم و فناوری را حلقه وصل صنعت و دانشگاه برشمرد.


وی افزود: در جریان بازدید از این کارخانه پیشنهادهایی برای همکاری گسترده شرکت نفت و گاز بیدبلند خلیج فارس و پارک نواوری پردیس ارایه شده است.
در این بازدید مسوولان شرکت بیدبلند خلیج فارس ضمن بازدید از فضای کارخانه نواوری آزادی از نزدیک در جریان دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری این کارخانه قرار گرفتند.

فلسفه ساخت کارخانه نوآوری آزادی حمایت از کسب هارهای دانش بنیان است

مهدی عظیمیان مدیرکل توسعه شعب و پردیس های پارک فناوری پردیس در جریان این بازدید گفت: این کارخانه با هدف حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان در نزدیکی دانشگاه های مطرح کشور در تهران و زیر نظر پارک فناوری پردیس تاسیس شده است و شعبه های دوم و سوم این کارخانه نیز تأسیس شده است.
وی افزود: تاکنون 3 موج در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری طی شده است که موجب ارتقاء سطح علم و دانش در کشور و ارتقاء سرمایه انسانی کشور شده است.


عظیمیان موج دوم دانش و فناوری کشور را ایجاد شرکت های دانش بنیان در کشور عنوان کرد که از سال ۱۳۸۹ و همزمان با تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وارد فاز عملی شده است.


وی ادامه داد: توسعه اقتصاد استارتاپی، دانش بنیان و فناوری کشور از سال ۹۲ آغاز و همچنان ادامه دارد و تاسیس کارخانه نوآوری آزادی نیز در این راستا می باشد تا اقتصاد استارتاپی رشد یابد.


عظمیان گفت: کارخانه دومین مرحله در زنجیره تجاری سازی پس از دانشگاه است و کشف استعداد و تیم سازی معمولا در این کارخانه ها رخ می دهد.
وی افزود: در حال حاضر شرکت ها و شتابدهنده هایی در حوزه های سلامت الکترونیک، تولید محتوا، هوش مصنوعی، نانوداروها، معماری و زندگی شهری و گردشگری در کارخانه نوآوری آزادی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/