برلین میزبان سی و چهارمین کنفرانس شرق‌شناسی

سی و چهارمین دوره کنفرانس شرق‌شناسی آلمان از دوازدهم تا هفدهم سپتامبر ۲۰۲۲ در دانشگاه آزاد برلین برگزار می‌شود. این کنفرانس از سال ۱۹۲۱ تقریبا هر دو یا سه سال یک بار در یکی‌ از شهرهای آلمان برگزار می‌شود و بانی‌ آن انجمن شرق‌شناسی‌ آلمان است.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از  ارتباط امروز- کنفرانس شرق‌شناسی آلمان، بزرگترین و مهم‌ترین گردهمایی شرق شناسان در جهان است که با همکاری چندین موسسه مطالعاتی و دانشگاهی آلمان برگزار می‌شود. این کنفرانس حوزه مطالعات گسترده‌ای را از دنیای شرق دربرمی‌گیرد که شامل حوزه مطالعاتی آسیا، آسیای میانه، شرق آسیا و جنوب آن به علاوه کشورهای شمال افریقا و جهان عرب است.

در این کنفرانس، مقاله‎ها در گروه‌هایی‌ چون مطالعات آفریقا، باستان‌شناسی خاور نزدیک، زبان و ادبیات عربی‌، مطالعات بیزانس، مصرشناسی‌، زبان شناسی‌ هند و اروپایی‌، هندشناسی، ایران شناسی‌، مطالعات اسلامی، ژاپنی، یهودی، کره‌ای، عثمانی، سامی، چین شناسی‌، مطالعات جنوب شرق آسیا، مطالعات آسیای مرکزی، انسان‌شناسی‌ تاریخی‌، سیاست و اقتصاد و جامعه، و حوزه‌های دیگر به همراه چندین گروه فرا رشته‌ای دسته‌بندی می‌شوند و اولین دوره کنفرانس شرق‌شناسان آلمان در سال ۱۹۲۱ در شهر لایپزیگ برگزار شد.

گفتنی است، شرکت در این کنفرانس برای همه متخصصان، دانشجویان و عموم علاقمندان امکان پذیر است و دست‌اندرکاران آن، هر بار از پژوهشگران در تمام حوزه‌ها دعوت می‌کنند تا تحقیقات خود را در مقابل متخصصان و عموم علاقمندان ارایه دهند. در این زمینه امکان برگزاری پنل‌های میان رشته‌ای نیز وجود دارد. اما سی‌وچهارمین دوره کنفرانس شرق‌شناسی آلمان یک تفاوت عمده با سایر دوره‌ها دارد. در این دوره از کنفرانس، برای اولین‌بار قرار است، کارگاه آموزشی چند روزه با موضوع “علوم انسانی دیجیتال“ نیز برگزار ‌شود.

انتهای پیام/