برگزاری دومین رویداد پیوند در حوزه پراپ‌تک و فناوری‌های نوین ساختمان

دومین رویداد پیوند در حوزه پراپ تک و فناوری‌های نوین ساختمان برگزار شد.

به گزارش سود نیوز به نقل از روابط عمومی کارن کراد، دومین روز از رویداد پراپ تک و فناوری‌های نوین ساختمان با محوریت رویداد پیوند، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و کارن کراد، به صورت مجازی و حضوری، برگزار گردید.

سلسله رویداد پیوند در راستای تکميل چرخه ايده تا بازار و کمک به استارتاپ‌ها و ايده‌پردزان جهت توانمندسازی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا تدارک دیده شده است.

هدف از برگزاری رويداد پیوند، شناسايی استارتاپ‌ها و طرح‌های استارتاپی جذاب و توانمند در حوزه‌های راهبردی کشور و معرفی آن‌ها به شتابدهنده‌ها (اعم از دانش‌بنيان يا غيردانش‌بنيان) و ساير سرمايه‌گذاران و فعالان اکوسيستم نوآوری به همراه اعطای تسهیلات seed money به شتابدهنده‌های دانش‌بنیان و عاملین سرمایه‌گذاری صندوق است. در واقع این رویداد، ورودی شتابدهنده‌ها را کنترل کرده و به ارتقای ظرفیت‌های نوآوری در کشور، کمک خواهد کرد.

از دیگر اهداف این رویداد می‌توان به معرفی و بومی‌سازی پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوز‌ه‌های مختلف به منظور ثروت‌آفرینی و بسترسازی جهت ایجاد کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین به همراه برگزاری دوره‌های آموزشی برای تیم‌ها و استارتاپ‌ها، اشاره کرد.

از نقاط قوت رویداد پیوند، طرح هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه جهت تامین سرمایه بذری استارتاپ‌های پذیرفته‌شده در شتابدهنده‌های دانش‌بنیان است.

در روند برگزاری رویداد پیوند، پس از انتشار فراخوان و شناسایی تیم‌ها و ایده‌، دوره‌های توانمندسازی و منتورینگ توسط کارن کراد انجام می‌گیرد و پس از غربالگری اولیه، تیم‌ها و ایده‌های برتر برای ارائه در روز رویداد، معرفی می‌شوند. قابل ذکر است که تمامی هزینه‌های شرکت در رویداد و دوره‌های توانمندسازی، رایگان بوده و توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است.

در ابتدای این رویداد، پس از تلاوت قرآن کریم و خوشامدگویی به حاضران، دکتر توکل، رئیس مرکز ملی نوآوری صنایع خلاق و فناوری‌های نرم، به سخنرانی در خصوص ظرفیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: مرکز ملی نوآوری صنایع خلاق و فناوری‌های نرم، به صوت هاب ملی دانشگاه پیام نور و با توجه به پتانسیل‌های دانشگاه، فعالیت خود را از دو سال پیش آغاز کرد. در قدم اول، ۳۰ مجموعه، متقاضی حضور در این مرکز شدند. فضای این مرکز، فضای مقاله‌نویسی نیست؛ بلکه فضای کسب‌وکار است و افرادی در این مرکز مشغول هستند که سابقه فعالیت در فضای کسب‌وکاری را دارا هستند.

دکتر توکل در ادامه بیان کرد: مرکز ملی نوآوری صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در ساختار دانشگاه قرار گرفته است و با توافقات انجام شده، تا ده سال آینده در همان محل، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در این برنامه جمعی از سرمایه‌گذاران، شتابدهنده‌ها و فعالان عرصه اکوسیستمی به صورت حضوری و بیش از ۴۰ کاربر از طریق پلتفرم اسکای‌روم، شرکت داشتند و ۶ تیم صاحب ایده، به ارائه طرح خود پرداخته و به سوالات حاضران، پاسخ دادند که به شرح زیر است:

ارائه اول در رویداد پیوند پراپ تک:  تکنوسازه 

تیم تکنو‌سازه با استفاده از هوش مصنوعی و رایانش ابری به بهینه‌سازی و هوشمندسازی طراحی سازه کمک می‌کند. در این طرح، با کمک هوش مصنوعی پس از دریافت نقشه‌های معماری، تمامی فرآیند‌های مدل‌سازی طراحی با استفاده از سرور‌های ابری به صورت خودکار و در زمان کم و با دقت بالا انجام می‌شود.

سرمایه درخواستی این تیم، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان است.

ارائه دوم در رویداد پیوند حوزه ساختمان: مارستان

مارستان راه‌حل‌های اتوماسیون ساختمان برای صنعت بهداشت و درمان و مجموعه متنوعی از دستگاه‌ها، حسگرها، شبکه‌های ارتباطی و نرم‌افزارهای کلان‌داده مبتنی بر هوش مصنوعی است که باعث بهبود کارایی، کاهش هزینه، افزایش سرعت تجهیز بیمارستان‌ها و در نتیجه بهبود کارایی و مراقبت از بیمار در صنعت بهداشت و درمان می‌شود. مشتریان هدف این مجموعه بیمارستان‌های صحرایی، ساختمان‌های مدیریت بحران موقت، بیمارستان‌های در حال ساخت جدید، بیمارستان‌های در حال بازسازی، بیمارستان‌های پیشرو، درمانگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و سایر مراکز درمانی است.

سرمایه درخواستی این تیم برای توسعه و بازاریابی و نیروی انسانی، مبلغ ۸۳۰ میلیون تومان است.

ارائه سوم در رویداد پیوند در حوزه فناوری‌های نوین ساختمان: پارس لیان

محصول این تیم، پرینت سه‌بعدی ساختمان با استفاده از مواد پایه خاک و با کمک هد حرارتی است. این طرح جهت بومی‌سازی پرینتر‌های موجود و بهبود در سرعت و کیفیت عملکرد آن‌ها است. این تیم با استفاده از خاک به جای سیمان و همچنین استفاده از هد حرارتی در کنار نازل، جهت خشک کردن سریع دیوار پرینت‌شده، باعث بهبود عملکرد و سرعت و همچنین کاهش هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود.

هزینه مورد نظر این تیم، مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان است.

ارائه چهارم در رویداد پیوند پراپ تک: نرم‌افزار تحت وب اطلاعات ساختمان (والاد)

این تیم که به صورت آنلاین در رویداد حضور داشت، با تاسیس یک نرم‌افزار تحت وب بر پایه فناوری بیم (BIM) و مرجع قرار دادن آن با جذب تولیدکننده مرتبط و ارائه خدمات طراحی، اطلاعات ساختمان و رندرینگ آنلاین اطلاعات به طراحان معمار، مهندسان مرتبط و کارفرما، باعث تسهیل در روند کار طراحان می‌شود.

سرمایه درخواستی این تیم، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان است.

ارائه پنجم در رویداد پیوند ساختمان: شبکه مهندسی عمران ایران

این تیم، به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم اسکای‌روم در رویداد شرکت داشت. در این وبسایت پس از ثبت‌نام دانشجو و درخواست زمینه فعالیت مورد علاقه خود، یک برنامه که به صورت چارت پیش‌فرض، شامل دوره‌های آموزشی است برگزار می‌شود و با دادن گواهی معتبر به دانشجویان و همچنین ضمیمه آن به رزومه آن‌ها، باعث ایجاد پل ارتباطی میان دانشجوها و مهندسان رشته عمران و شرکت‌ها و سازمان‌های عمرانی می‌شود.

این تیم به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

ارائه ششم در رویداد پیوند پراپ‌تک: ایمنو هوش

طرح ایمنو هوش که به صورت مجازی در رویداد پیوند حاضر بود، با استفاده از هوش‌مصنوعی‌ بر مبنای دانش ‌فنی به دست‌آمده و استفاده از نرم‌افزار، با هدف بهینه‌سازی طراحی فضاهای تجمعی در راستای ارتقا ایمنی در مواقع زلزله طراحی شده است. این طرح، باعث کاهش تلفات و خسارات می‌شود و همچنین مقرون به صرفه است و یکی از نیاز‌های روز جامعه را برطرف می‌کند.

این تیم، سرمایه‌ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

لازم به ذکر است که اولین روز از رویداد پراپ تک، در روز ۲۹ شهریور با محوریت دوشنبه‌های استارتاپی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی و توسط این صندوق و کارن کراد، برگزار گردید. کارن‌کراد به عنوان نخستین سامانه جذب سرمایه در زیست‌بوم استارتاپی و نوآوری کشور  و به عنوان کارگزار رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی، با هدف تقویت ظرفیت‌های نوآوری کسب‌وکارها و طرح‌های فناورانه و رقابت‌پذیر کردن آن‌ها از طریق جذب سرمایه و تسهیل روند آن، برگزاری این دوره از رویداد پیوند و دوشنبه استارتاچی در حوزه ساختمان و پراب‌تک را بر عهده داشته است.