برگزاری مراسم گرامیداشت و پاکسازی به مناسبت روز تالاب‌ها

به مناسبت ۱۳ بهمن روز جهانی تالاب ها شرکت پسماند پردازگر بوجاق بندرکیاشهر به همراه موسسه پیشگامان محیط زیست و فعالان زیست محیطی با حضور در پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر(اسکله_شیلات بندرکیاشهر ) به اتفاق جمعی از دانش آموزان دبستان پویا با شعار احترام، احیاء، مدیریت و عشق به تالاب از تالاب ملی بوجاق بندرکیاشهر بازدید بعمل رساندند.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از گیل فام، دراین بازدید رئیس اداره بوجاق بندرکیاشهر برای دانش آموزان از اهمیت حفظ تالاب و تاثیر آن در زندگی کودکان و آیندگان سخن گفت و افزود: از آنجایی که تالاب‌ها تامین کننده غذا و پناهگاه برای حیات وحش، محل تولید ماهی و آبزیان و محل ذخیره سازی آب، و پالایش کننده آب هستند ورسوب و آلودگی‌های آن را گرفته و آب و هوای محلی را تعدیل می‌کنند و محل زیبایی برای تفریح و گردشگری و منبع تامین آب برای کشاورزی و شرب هستند باید آن را حفظ کرد .

وی همچنین در ادامه از تهدیداتی چون ورود آلاینده ها ، خشکسالی ها ،تغییرات کاربری اراضی و چگونگی حفظ تالاب ها مواردی را بیان کرد .

همچنین فعالان زیست محیطی هریک با خاطره و مثال های زیست محیطی بر اهمیت حفظ تالاب ها و تاثیرات بسیاربر اکوسیستم برای دانش آموزان صحبت کردند .

در پایان دانش آموزان با اهدای یک شاخه گل از ریاست اداره بوجاق بندرکیاشهر و محیط بانان به خاطره تلاش های بی وقفه تقدیر کردند .

لازم به ذکر است که در حاشیه این برنامه محدوده اسکله توسط شرکت پسماند پردازگر بوجاق و جمعی از فعالان محیط زیست پاکسازی شد .

انتهای پیام/