برگزاری نخستین مزایده الکترونیکی فروش اموال و املاک مصادره‌ای ستاد مباره با مواد مخدر

نخستین مزایده اموال و املاک ناشی از کسب و کار نامشروع قاچاقچیان مواد مخدر، روز چهارشنبه 19 بهمن 1401 به صورت همزمان برای سراسر کشور افتتاح و فعال شد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، نخستین مزایده اموال و املاک ناشی از کسب و کار نامشروع قاچاقچیان مواد مخدر روز چهارشنبه 19 بهمن 1401 طی مراسمی با حضور سردارد مومنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مقامات افتتاح شد.

علیرضا شاه میرزایی در این مراسم گفت:رویکردی که وزارت صمت در این دولت دنبال کرده نشان می دهد که طی یک سال اخیر به اندازه یک دهه اقدامات مثبت در حوزه شفاف سازی معاملات بخش عمومی انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در سال 1391 تا دی ماه ۱۴۰۰ میزان ۵۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) روی این سامانه معامله تجاری و مالی انجام شده بود، در صورتی که طی یک سال اخیر نیز ۵۵۰ همت معامله شامل انواع مناقصه، مزایده و خرید انجام شده که حاکی از برابری عملکرد سامانه طی مجموع ۱۰ سال قبل با این یک سال اخیر می باشد.

به گفته وی هم اکنون حدود ۱۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه به این سامانه متصل شده و ۴۲۶ هزار نفر از بخش خصوصی امکان معامله در سامانه ستاد را دارند.

معاون وزیر صمت بر ثبت روزانه یک و نیم میلیون معامله در سامانه ستاد اشاره کرد و افزود: این سامانه در بخش های مختلف تجارت الکترونیکی تاثیرات شگفتی چه در حوزه تحلیل و چه در حوزه شفافیت داشته است.

شاه میرزایی افزود: امسال حدود 1300 همت فروش اینترنتی داشتیم در حالی که همواره در برخی رسانه ها می گویند که جمهوری اسلامی و دولت با اینترنت دور و دشمن است در حالی که این ادعاها واقعی نیست.

به گفته وی، این میزان فروش اینترنتی حدود ۱۷ درصد فروش تجاری کشور را شامل می شود که باعث می شود به سمت هوشمندسازی تجاری و گردش مالی حرکت کنیم.

شاه میرزایی همچنین بر تاکید دولت بر توسعه تجارت و اقتصاد هوشمند و الکترونیکی اشاره کرد و گفت: سیاست ما، برداشتن تمامی موانع در راه شفافیت است.

سردار مومنی، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز با عنایت به اهمیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اعلام کرد: از این به بعد، کلیه مزایدات سازمان مذکور بایستی تنها از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و به نحو صرفا سیستمی انجام شده و کاغذ از فرآیندهای معاملاتی حذف گردد.

محمد ترحمی مدیرکل امور حقوقی و اموال ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این مراسم هدف از این سامانه را ضربه زدن به مهمترین تکیه گاه قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد و افزود: بزرگترین عامل انگیزشی قاچاقچیان حاصل از سوداگری مرگ و تباهی انسان ها، مال اندوزی آنها است که بنابر تجربیات مثبت جهانی در مبارزه با این بلیه شوم، ضربه به بنیه مالی قاچاقچیان در صدر سیاست های جنایی در اجتماع برای مبارزه همه جانبه با دنیای مواد مخدر است.

ایشان تاکید کرد: در جهت تسهیل فرآیند فروش اموال از طریق مزایده عمومی و ایجاد فضای عادلانه برای شرکت حداکثری متقاضیان، برگزاری مزایده اموال نامشروع قاچاقچیان از طریق سامانه «تدارکات الکترونیکی دولت» انجام خواهد شد.

انتهای پیام/