برگزاری نشست اعضای هیات موسس رسبان با  معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد

جلسه مشترک شورای مرکزی انجمن بانوان رسانه‌ای ایران با حضور چهار تن از اعضای هیات مدیره به نمایندگی از سایر اعضاء با محمد خدادی، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد، دوشنبه، 13 بهمن 99 در محل هیات نظارت بر مطبوعات برگزار شد.

بانگ اقتصاد، در ابتدای این جلسه "شهره ماهی‌صفت" رییس هیات موسس رسبان، به روند شکل‌گیری این انجمن اشاره کرد و گفت: رسبان مخفف نام "بانوان رسانه‌ای کشور" بوده که با هزینه شخصی اعضای هیات موسس و طی برگزاری جلسات هم‌اندیشی تشکیل شد و توانست در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات موثر واقع شود.

وی افزود: از ابتدای تشکیل انجمن علاوه بر حمایت‌های معنوی، فعالیت‌های موثری در جهت هم‌افزایی بانوان رسانه‌ای کشور صورت گرفت و تلاش‌هایی در جهت صدور مجوز از سوی اعضای هیات موسس به انجام رسید ولی به دلایل غیرکارشناسانه از جمله به بهانه جنسیتی بودن تاکنون این مهم میسر نشده است.

 "مهارت" حلقه مفقوده رسانه در ایران

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد، در ادامه گفت: ما هم اکنون بالغ بر 27 صنف رسانه‌‌ای، 13 هزار رسانه، 400 روزنامه فعال، 90 خبرگزاری، 50 کانال تلویزیونی و 2200 دانشگاه داریم ولی مشکل اساسی این است که رسانه تبدیل به شغل شده و "مهارت" حلقه مفقوده این پروسه محسوب می‌شود، همچنین ما بر اساس تقاضا عرضه نمی‌کنیم و در زمینه "اقتصاد رسانه" دچار مشکل هستیم چراکه رسانه‌های ما از مخاطب به اطلاعات نمی‌رسند و عرضه آنها پاسخ درستی به تقاضا نیست.

وی با تاکید براینکه بانوان یکی از ارکان مهم بخش رسانه به شمار می‌آیند وجود تشکل‌ها و انجمن‌‌های رسانه‌ای را گامی مثبت و موثر در جهت ارتقاء سطح مهارت‌های بانوان رسانه‌ای عنوان و در مورد روند صدور مجوز انجمن بانوان رسانه‌ای ایران قول پیگیری داد.

خدادی، در پایان دانش‌افزایی سطح علمی بانوان رسانه‌ای را زمینه‌ساز پیشرفت‌ کیفی در رسانه‌ها دانست و برگزاری کلاس‌های آنلاین در این زمینه را موثر ارزیابی کرد.

شایان ذکراست ؛ دراین نشست تعدادی ازاعضای هیات موسس به نمایندگی از جامعه بانوان رسانه‌ای حضور داشتند :

شهره ماهی‌صفت
شیما سلیمانیان
سمانه فتح آبادی
مریم حضرتی



گردآوری و تنظیم: شهره ماهی صفت