در ادامه جناب آقای سوزوکی، مدیر دفتر جترو در تهران نیز فرصت ها و ظرفیت های موجود برای کسب وکارهای اینترنتی در ایران را خاطر نشان کردند. سپس نمایندگان دو کسب وکار اینترنتی برتر ایران، دیجی کالا و زنبیل توانمندی ها و ظرفیت های خود را در قالب ارائه های مستقل بیان داشتند.
بخش پایانی، به پرسش و پاسخ بین کسب وکارهای اینترنتی دو طرف اختصاص داشت.
کسب وکارهای دعوتشده به این وبینار از طرف ژاپن بیش از هزار کسب وکار و از طرف ایران نیز بیش از ۲۰ کسب وکار برتر به شرح زیر بودند:
دیجی کالا، زنبیل، اسنپ، دیجی استایل، دیوار، ایسام، آیکو، زرین پال، شیپور، اُکالا، شهروند، آچاره، اسنپ فود، لست سکند، تخفیفان، شب، دکتر دکتر، کشمون، کیلید، علی بابا، شیک شو و جاباما
این وبینار به درخواست سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) و با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه و به صورت ویژه سفارت ایران در توکیو و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به منظور ایجاد و توسعه همکاری های بین المللی کسب وکارهای اینترنتی کشورمان با شرکت های فعال ژاپنی در حوزه تجارت الکترونیکی تنظیم و برگزار گردید.
امید است برگزاری این وبینار آغازی برای تبادل دانش، تجربه، فناوری و بهره مندی از ظرفیت های موجود دو طرف در حوزه تجارت الکترونیکی باشد.