برگزیده شدن اثری در حوزه «تهران هوشمند» در محور «نوآوری شهری»

اثر پژوهشی با موضوع «رویدادهای چالش نوآوری تهران هوشمند» از سازمان فاوای شهرداری تهران در اختتامیه دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری، به عنوان اثر برگزیده در محور «نوآوری شهری» معرفی شد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری تهران، در این رویداد که روز ۲۶ آذر ماه برگزار شد، پژوهشی درباره «رویدادهای چالش نوآوری تهران هوشمند» که به موضوع هکاتون پرداخته شده بود به عنوان اثر برتر حوزه نوآوری شهری معرفی و مورد تجلیل واقع شد.

همچنین در همین محور، پژوهشی دیگر با موضوع «طرح کاهش پسماند؛ کاپ» که در حوزه توسعه برنامه‌های هوشمندسازی و ساماندهی پسماند و بهینه سازی و مدیریت آن است نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم برگزیدگان ۱۰ محور جشنواره معرفی شدند. این محورها شامل مدیریت ایمنی و بحران شهری، حمل و نقل و ترافیک، سلامت شهری، کاربست پروژه‌های شهری، توسعه مدیریت روستایی، شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، مالی و اقتصاد شهری و نوآوری شهری و خدمات شهری، محیط زیست و انرژی بوده است.

گفتنی است هکاتون یا چالش نوآوری تهران هوشمند، رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان و متخصصان توسعه نرم‌افزار از جمله طراحان گرافیک، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گردهم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند. هکاتون، نوعی چالش برنامه‌نویسی خلاقانه است که در آن شهرداری تهران با استفاده از داده‌هایی که به صورت API در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهد با هدف رفع چالش‌های شهری، ایده‌های خلاقانه دریافت می‌کند.