بهره‌برداری از ۴۹ پروژه مخابراتی در استان کرمانشاه/ اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه 49 پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از ایرسا آنلاین، حمیدرضا امیری در نشست خبری پیش از ظهر امروز که در سراسرای مخابرات منطقه کرمانشاه با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در جنگ سیل و زلزله درگیر بوده است، اما استان داری پتانسیل های مرزی و بین المللی زیادی بوده و شرکت مخابرات استان علارغم مشکلات از نظر شاخص های زیر ساخت، فیبر نوری و… رتبه خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه لیست پروژه های افتتاح شده در دهه فجر شامل؛ نصب و راه اندازی ۸ سایت جدید در استان، تکمیل پوشش و ارتقاء تکنولوژی ۲۰ سایت، ۴ سایت swap gsm to Mci ، یک لینک Dwdw،  ایجاد ۵ دستگاه کافو نوری، ایجاد ۳ پروژه فیبر فوری ۳۴ کیلومتری در سطح استان، ۴ مورد نصب و راه اندازی Ftth و بازسازی شبکه ۴ روستا با استفاده از فیبر نوری و مینی کافو است گفت: با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر این پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.

امیری با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۳ سایت تلفن خانگی ارتقاء و ۶۰ سایت تلفن همراه به ۳G و ۴G ارتقاء یافته است، گفت: ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری شهری، توسعه فیبر نوری خانگی در ۵ شهرستان و در پنج منطقه صعنتی از جمله شهرک صنعتی بستون، شهرک صنعتی فرامان، شهرک صنعتی جاده سنندج و… انجام شده است.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه بیان کرد: پهنای باند استان از ۴۰ گیگ به ۶۰ گیگ بر ثانیه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۶ هزار پورت، ۸ هزار ۵۰۰ تلفن خانگی، توسعه ۶۲ روستا در دست اجرا است و ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری که بیشتر در حوزه روستای می باشد در سال آینده انجام خواهد شد، گفت: مخابرات منطقه کرمانشاه ۸۰ میلیارد تومان در توسعه شبکه مخابراتی هزینه کرده است.

سرپرست منطقه کرمانشاه گریزی هم به سرقت تجهیزات مخابراتی در استان کرد و گفت: در سال جاری ده میلیارد تومان هزینه بازسازی شده که طبق آمار اعلامی سرقت مخابراتی در استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است.

امیری خاطرنشان کرد: در سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان از پوشش اینترنت بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/