بودجه ۵۰ هزار میلیاردی کفاف اداره شهر را نمی‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است با ۵۰ هزار میلیارد تومان که عملاً ۴۰ هزار میلیارد آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود نمی‌توان شهر را به صورت مطلوب اداره کرد.

به گزارش بانگ اقتصاد، سید احمد علوی در حاشیه چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مسأله  بودجه سال آینده اظهار داشت: اساسی‌ترین بحثی که پس از انتخاب شهردار برعهده شورا است موضوع بودجه بوده که از چالشی‌ و مهمترین جلسات هر ساله صحن شورای شهر تهران بشمار می‌آید و طبیعی است که با بحث و گفتگوهای بسیاری همراه باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر این مباحث و سخت‌گیری‌ها وجود نداشته باشد مسئله تنظیم و بررسی بودجه پایتخت غیر طبیعی بوده و تقابل نظر درباره این موضوع امری بدیهی است اما در مورد مبلغ بودجه و مقاومتی که برخی از اعضا در مورد آن داشتند بسیار قابل درک است، چرا اکنون که بودجه به صورت ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان آن بابت هزینه‌های جاری شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملاً با ۱۰ هزار میلیارد تومان نمی‌توانیم شهر را آنگونه که باید اداره کنیم.

علوی ادامه داد:  وظیفه شهرداری است که بتواند این بودجه را بیشتر کند چرا که در شهری مانند تهران با ۱۰ هزار میلیارد تومان اتفاق خاصی نخواهد افتاد و صرفا می‌توان موارد روزمره و جاری شهر را پشت سر گذاشت و موضوعاتی همچون مشکلات پرسنل، آتش نشانان، خودرو سرویس و یا دیونی که برعهده شهرداری در ادوار مختلف بوده همچنان بر زمین خواهد ماند.

وی افزود: اگر امروز ما سطح بودجه را پایین بیاوریم  مجبور خواهیم بود بخشی از آن را برای پرداخت طلب و هزینه‌های جاری روانه بانک کنیم که در اینصورت مقدار قابل توجهی برای هزینه‌کرد در شهر باقی نخواهد ماند و این امر مانع برنامه‌ریزی‌های بزرگ برای شهر می‌شود.

سرپرست ستاد توان افزایی شهر تهران یادآور شد: ما برای اینکه بتوانیم تحولی در شهر ایجاد کرده و سکون و خللی را که در دوره گذشته مدیریت شهری و در حوزه خدمات نسبت به مردم ایجاد شده است را جبران کنیم باید میزان بودجه را افزایش دهیم.

علوی در پایان نسبت به اختلاف نظرش با رئیس شورای شهر گفت: نظر مهندس چمران بر این است که از آنجائیکه این تیم نوپا بوده و به تازگی بوجود آمده فعلا با عدد پایینی شروع کنیم و ببینیم که آیا می‌توانند این بودجه‌ها را به دست آورند یا خیر، چراکه اختلاف ما دقیقاً بر سر این موضوع بوده و ما معتقدیم از آنجائیکه شهرداری عرصه آزمون و خطا نیست باید بتوانند.

انتهای پیام/