تحویل فاز ۳ شهر به شهرداری پرند/تحقق درخواست ۹ ساله شهروندان پرندی

با گذشت حدود شش سال از عدم تحویل و مذاکرات بی نتیجه در خصوص فازهای 3 تا 6 شهر پرند، سرانجام با پیگیری‌های شهرداری به نتیجه رسید.

بانگ اقتصاد به نقل از  افق تهران، حمیدرضا اله‌یاری شهردار پرند نسبت به عمده مشکلات مردم این شهر اظهار داشت: پایان دادن به مدیریت دوگانه پرند از مطالبات جدی مردم است که این موضوع با همراهی و پیگیری اعضای محترم شورا در دستور کار قرار گرفت و تفاهنامه ۱۱ بندی در رابطه با تحویل فاز ۳ شهر به شهرداری، به امضا رسید.

وی در خصوص امضای تفاهم‌نامه با شرکت عمران و تصویب شورای شهرپرند برای تحویل این فاز به شهرداری، یادآور شد: بعد از تائید کمیته انطباق طی هفته آتی فاز ۳ شهر پرند رسما تحت پوشش خدمات شهرداری قرار می گیرد.

این مدیر اسبق شهرداری تهران با اشاره به گام‌های بعدی برای تحویل فازهای ۴٫۵٫۶، افزود: در اولین گام فقط تحویل فاز ۳ است که اجرای دقیق تفاهم‌نامه، می‌تواند نشانگر حسن نیت طرفین باشد، اتفاقی که اگر به درستی پیش برود مسیر را برای تحویل فازهای بعدی هموار می کند.

اله یاری ادامه داد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه، مجموعه ورزشی فرهنگی انقلاب اسلامی به شهرداری پرند واگذار شد و همچنین شرکت عمران پرند متعهد شد از این پس هیچگونه پروانه ساختی صادر نکند و پیش مجوز های این شرکت در پروژه های اقدام ملی و طرح جهش مسکن از درجه اعتبار ساقط و پروانه های ساختمانی جهت پروژه های فوق از سوی شهرداری صادر گردد.

شهردار پرند به مواردی دیگر این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: حل مشکلات مهم پروژه مسکن شیده، آسفالت و جدولگذاری معابر و ساماندهی سکونت گاه های قسمت جنوبی فاز ۳ از دیگر تعهدات شرکت عمران است و شهرداری این آمادگی را دارد برای رفع این مشکلات با شرکت عمران همکاری نماید.

اله یاری تصریح کرد: رفع مشکلات ساکنان پروژه شیده از اولویت های شهرداری در فاز ۳ است و ساکنان این پروژه از کمترین امکانات همچون آسفالت و معابر مناسب بی‌بهره هستند.

لازم به ذکر است شهرداری پرند از سال ۱۳۹۱ با تحویل فازهای صفر، یک و دو از شرکت عمران پرند به طور رسمی کار خود را در این شهر آغاز کرد و اکنون پس از گذشت چندین سال از مذاکرات بی نتیجه مابین شهرداری و شرکت عمران، سرانجام با رویکرد تعاملی دوره جدید شهرداری پرند قرار شد طی یک برنامه مشخص و زمان بندی شده شرکت عمران با اجرای تعهدات خود، مدیریت سایر فازهای پرند را به شهرداری واگذار کرده تا مطالبه مهم مردم پرند در یکپارچه‌سازی مدیریت شهری محقق شود.