تلاشی بر ترویج علم و خردورزی در وانفسای دنیای پر آشوب

سلسله رویدادهای "یک استاد، یک تجربه"، با هدف ترویج علم، خردورزی و ایجاد گفتمان انتقال تجربه از جانب اساتید برجسته و چهره‌های ماندگار علمی ایران به نسل‌های جدید کنشگران علمی، فناوری و نوآوری آغاز گردید.

به گزارش وبسایت خبری نووانا وابسته به بنیاد بین المللی توسعه علم و فناوری خوارزمی، "یک استاد، یک تجربه" رویدادی است آنلاین در بستر فضای مجازی که به همت بنیاد بین المللی توسعه علم و فناوری خوارزمی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

متولیان این رویداد کوشیدند تا در زیست جهان مجازی ولی صمیمی، مقدماتی را فراهم کنند تا اساتید و چهره های علمی- فناوری و الگوی های واقعی و برجسته کشورمان بتوانند در یک ارایه و گفتگوی مستقیم به بیان سبقه و گذشته خود، فعالیت های جاری و دستاوردها و تاثیرات خود از زبان خود بر دنیای پیرامون بپردازند.

این شرح حال، روایتگر قصه ای است از آغازِ شدن، از نخستین بارقه های تعیین مسیر زندگی تا چالش ها و مسایلی که سبب شد یک انسان ساده به استادی چیره دست و چهره ای ماندگار در دل اعصار تبدیل گردد.

"یک استاد یک تجربه" نه یک نشست ساده برخط، بلکه سخنی است به درازای یک عمر، تجربه ای است به بهای سالیان تلخ و شیرین شغل مقدس معلمی و تلاشیست برای تربیت پیامبرگونه انسان از زبان یک استاد کهنه کار.

این رویداد که نخستین نشست از فصل اول آن با سخنان مقصود فراستخواه شروع شد، طیف گسترده ای از عالمان ایران زمین از رشته ها و تخصص های مختلف را گردهم آورده است تا مستند و دانشنامه ای ماندگار و برگی زرین از تاریخ شفاهی این روزگار آشوبناک را برای آیندگان به امانت بسپارد.


علاقه مندان برای حضور در این سلسله رویدادها می توانند به وبسایت بنیاد خوارزمی مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.