تنظیم بازار گیلان با ۱۰ هزار تن برنج خارجی/ لزوم خروج برنج کشاورزان از شالیکوبی‌ها

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: به زودی ۱۰ هزار تن برنج خارجی ارزان قیمت وارد استان می شود و در حال حاضر در حال بارگیری ۴۰۰۰ تن هستیم.

.به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از گیل فام ، قاسم جوادزاده، با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر خروج برنج از شالیکوبی های گیلان، اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان براساس مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار باید به کارخانه های شالیکوبی اعلام کند تا از کشاورزان بخواهند برنج خودشان را خارج کنند.

وی با بیان اینکه خروج برنج‌های موجود در کارخانه‌های شالیکوبی گیلان برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت است، افزود: این تصمیم در درجه اول به نفع کشاورزان است، زیرا با اقدامات دولت در حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، قیمت برنج طی ماه های آینده کاهشی خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی خبری باران، با اشاره به مصوبه دولت در قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: به زودی ۱۰ هزار تن برنج خارجی ارزان قیمت وارد استان می شود و در حال حاضر در حال بارگیری ۴۰۰۰ تن هستیم.

جوادزاده، با بیان اینکه کشاورزان می توانند برنج خودشان را از طریق کارخانه های شالیکوبی در سامانه جامع انبارها ثبت کنند، متذکر شد: اگر کارخانه ها ورودی و خروجی برنج را در این سامانه ثبت کنند، سیاستگذاران بخش کشاورزی و اقتصادی راحت تر برنامه ریزی خواهند کرد.

وی از کارخانه های شالیکوبی خواست آمار موجودی خود را ثبت کنند و ادامه داد: بخش عمده کارخانه های ما اصلاح ساختار شده و آماده ثبت داده ها هستند و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد تولید برنج استان در این کارخانه ها اتفاق می افتد.

انتهای پیام/