کد خبر: 598
دوشنبه , 20 دی 1400 - 14:25
جزئیات حریق ساختمان پنج طبقه مسکونی

سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی ساختمان پنج طبقه مسکونی و ١۵ واحدی در خیابان زهدی، خیابان امیری خبر داد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از افق تهران، سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره وقوع حریق در خیابان زهدی، خیابان امیری اظهارداشت: این حادثه از شب گذشته از طریق سامانه ١٢۵ به نیروهای اتش نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله  نیروهای ۳ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل آتش سوزی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی و ١۵ واحدی بود که طبقه همکف و زیرزمین آن کاربری پارکینگ داشت. در قسمت زیرزمین این ساختمان نیز سه دستگاه خودرو متوقف بود. یکی از این خودرو ها که پژو ٢٠۶ بود کاملا شعله‌ور شده و آتش در حال گسترش به اطراف بود. یک دستگاه خودرو تاکسی سمند نیز در مجاورت پژو ٢٠۶ پارک شده بود که آتش به قسمت‌های جلویی آن نیز سرایت کرده بود.

ملکی یادآور شد: مقداری لوازم خانگی و پوشاک نیز در زیرزمین نگهداری می‌شد که آنها نیز دچار حریق شده بودند؛ همانطور که در حوادث بسیاری مشاهده می‌شود معضل نگهداری مواد قابل اشتعال در بسیاری از پارکینگ‌ها وجود دارد. باید از سوی کارشناسان بررسی شود که ابتدا خودرو ها شعله ور شده و حریق به لوازم سرایت کرده بود یا در اثر شعله ور شدن لوازم، خودرو ها نیز شعله ور شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در پایان خاطرنشان کرد: دود به طبقات بالاتر سرایت کرده و آتش در طبقه زیرزمین به سقف رسیده بود. حرارت بسیار زیاد بود و آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به طبقات بالا رفتند و بیش از ٢٠ نفر را از ساختمان خارج کردند. سه نفر دچار دودگرفتگی شده بودند که به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

انتهای پیام/