جشنواره و نمایشگاه هنری توانیابان هنرمند افتتاح شد

دومین جشنواره و نمایشگاه هنری توانیابان هنرمند(همام) عصر جمعه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه فرهنگی و هنری صبا گشایش یافت.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از جمهور آنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از افتتاح دومین نمایشگاه وجشنواره هنری همام، از بخش های مختلف این رویداد هنری بازدید و در جریان روند برگزاری آن قرار گرفت.

وی همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه، آثار توانیابان را بسیار عالی و با کیفیت بالا توصیف کرد و گفت، این هنرمندان برای خلق این آثار زحمات فراوانی متحمل شده اند.

اسعاعیلی بر ضرورت حمایت و کمک و همراهی بر هنرمندان توانیاب تاکید کرد.

دبیر دومین جشنواره هنری همام نیز در این بازدید با اشاره به ارائه ۲۴۰ اثر منتخب توانیابان در این جشنواره و نمایشگاه گفت: بسیاری از توانیابان در جشنواره‌های عمومی شرکت و آثار خود فارغ از معلولیت مورد قضاوت قرار می‌گیرند و در بسیاری از مواقع نیز آنها توانسته‌اند رتبه‌های چشمگیری را به دست آورده‌اند، اما جشنواره‌ای که ویژه افراد توانیاب برگزار شود و به ویژگی‌ها و محدودیت‌های جسمی و حرکتی آنها توجه شود را کمتر شاهد بودیم که همین ضرورت زمینه‌ساز برگزاری چنین جشنواره‌ای شد.

محمدرضا مشهدی ادامه داد: در همین راستا پس از برگزاری اولین دوره جشنواره و مشاهده پتانسیل قوی در توانیابان، هیئت برگزاری و شورای سیاست‌گذاری همام به این نتیجه رسید که این جشنواره به‌صورت دوسالانه برگزار شود تا هنرمندان توانیاب بتوانند برای دو سال آینده برنامه‌ریزی و فرصت کافی برای ارائه آثارشان داشته باشند.

دریافت ۳ هزار اثر در دبیرخانه جشنواره همام

وی افزود: بر همین اساس از طریق بانک اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، سازمان بهزیستی و خیریه امام رضا(ع) فراخوان جشنواره به‌تمامی توانیابان ارسال و از طریق رسانه‌های جمعی نیز اطلاع‌رسانی شد که درمجموع دبیرخانه همام سه هزار اثر شامل ۳۳ اثر موسیقی و بقیه در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی را دریافت کرد که در نهایت پس از سه مرحله داوری ۲۴۰ اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شدند و تعدادی از آثار نیز به بخش فروشگاه عرضه محصولات راه پیدا کردند و در معرض فروش قرار خواهندگرفت.

به گفته دبیر جشنواره همام، از نکات قابل توجه این جشنواره دریافت آثار توانیابان از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور است، به گونه‌ای که آثاری از استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، همدان، اصفهان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، هرمزگان، فارس، مرکزی، قم، آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی و زنجان به جشنواره راه‌یافته است.

انتهای پیام/