درخواست کسب‌وکارها و تشکل‌های صنفی برای مقررات‌گذاری حوزه رمزارز و دوری از رفتارهای هیجانی

به منظور ایجاد هم‌صدایی بخش خصوصی در زمینه مقررات‌گذاری در حوزه رمزارزها نشست همفکری با حضور نمایندگانی از انجمن‌های فین‌تک و بلاکچین ایران، کمیسیون رمزارز و بلاکچین نصر کشور و مدیران صرافی‌های رمزارز و فعالین حوزه کسب‌وکاری تشکیل شد.

به گزارش بانگ اقتصاد، روز یکشنبه 10 بهمن‌ماه نشستی با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی در حوزه‌ی بلاکچین و رمزارز و نمایندگان برخی از کسب‌وکارها برگزار شد. هدف این جلسه گفت‌وگو و تعامل پیرامون سند پیشنهادی تحول‌آفرین دولت برای رمزارزها و بیان انتقادات و پیشنهاد‌های فعالان بخش خصوصی در این مورد بود.

در این جلسه نمایندگانی از انجمن‌های فین‌تک و بلاکچین ایران، کمیسیون رمزارز و بلاکچین نصر کشور و مدیران صرافی‌های رمزارز و فعالین حوزه کسب‌وکاری حضور داشتند. این جلسه به دعوت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و به میزبانی کمیسیون فین‌تک نصر تهران برگزار شد و تلاشی برای هم‌صدایی بخش خصوصی در زمینه مقررات‌گذاری در حوزه رمزارزها بود.

به گفته نمایندگان تشکل‌ها آنها به دنبال گفتمان مشترک میان دولت و بخش خصوصی برای سر و سامان دادن و مقررات‌گذاری در حوزه رمزارز هستند. تمام حاضران مخالفت جدی خود را با طرح‌هایی که قرار است ممنوعیت در این حوزه ایجاد کنند اعلام کردند.

همچنین بیان شد که بخش خصوصی با مقررات‌گذاری مخالف نیست، ولی باید دقت کرد که کسب‌وکارهایی که تا امروز در این حوزه نوآورانه سرمایه‌گذاری کرده‌اند دچار مشکل نشوند و یا برای برخی نهادها و کسب‌وکارها انحصار ایجاد نشود.

به گفته حاضرین در این نشست هم‌فکری، فرصت‌های زیادی در زمینه بلاکچین برای ایران وجود دارد که باید مراقبت کرد اقدامات هیجانی این فرصت‌ها را به تهدید تبدیل نکند.

گفتنی است در روزهای آینده در زمینه مقررات‌گذاری و تنظیم‌گری حوزه رمزارز تشکل‌های صنفی به صورت مشترک بیانیه‌ای را صادر می‌کنند و در ادامه نیز کنفرانس خبری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/