در دوشنبه‌های استارتاپی رویداد استان‌آپ قزوین، چه گذشت؟

مراسم افتتاحیه رویداد استان آپ عصر چهارشنبه، ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، مصطفی مافی مدیر پارک علم و فناوری قزوین، جمعی از فعالان شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و صاحبان ایده و طرح، به طور حضوری در محل پارک علم و فناوری قزوین و به صورت مجازی در پلتفرم اسکای‌روم برگزار شد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی کارن‌کراد، استان آپ قزوین توسط صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن با هدف شناسایی و معرفی استارتاپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر استانی، تسهیل روند جذب سرمایه و به‌هم‌رسانی صاحبان ایده و شتابدهنده‌ها و همچنین توانمندسازی، در دو بخش دوشنبه های استارتاپی و پیوند با حضور ۱۸ تیم استارتاپی و یا صاحب ایده برگزار شد.

۱۲ تیم استارتاپی در بخش دوشنبه استارتاپی به ارائه طرح‌ و توانمندی خود پرداخته و به سوالات سرمایه‌گذاران، پاسخ دادند که به شرح زیر است:

ارائه اول: کارجو پلاس - سیستم مدیریت فرایند استخدام

سرمایه درخواستی: ۲.۵ میلیارد تومان

محصول این تیم عبارت است از سیستم هوشمند مدیریت فرایند استخدام. امکانات این سیستم عبارت است از تمام مراحل استخدام از جمله دریافت روزمه در جاب بورد اختصاصی، مقایسه رزومه‌ها به صورت تکی یا گروهی، ارزیابی مطابقت هر رزومه و نیازمندی‌های شغل، مدیریت جلسات مصاحبه در تقویم و شخصی‌سازی فرایندهای استخدام با توجه به موقعیت‌های شغلی متنوع. این سیستم موجب کاهش هزینه و افزایش اثر بخشی استخدام می‌شود.

بازار هدف این تیم عبارت است از شرکت‌های بزرگ با استخدام چندین نفر در ماه

ارائه استارتاپ دوم: بازی‌سازی کاسپین – بازی‌های هایپر کژوآل برای بازار بین الملل

سرمایه درخواستی: ۵.۶ میلیارد تومان

بازی‌های هایپر کژوال، بازی‌های خلاقانه با زمان توسعه اندک هستند. عمده درآمد این بازی‌ها از تبلیغات است و شرکت‌های بسیار زیادی به این شیوه کار می‌کنند. درآمد میلیون دلاری از بازی‌های موفق در این زمینه‌، باعث سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌های بزرگ روی این مدل درآمدی است. ترکیه، چین و هند پیشتازان رشد این مدل در چند سال اخیر هستند.

بازار هدف این استارتاپ، کاربران گوگل پلی و بازار هستند.

اراده سوم: بیم‌نما - خدمات مدل‌سازی اطلاعاتی ساختمان

سرمایه درخواستی: ۷۵۰ میلیون تومان

باتوجه به اهمیت فناوری BIM)مدلسازی اطلاعات ساختمان) در صنعت ساختمان و نیاز به پیاده‌سازی این فناوری در پروژه‌های کشور که سند پیاده‌سازی و چشم‌انداز آن تدوین شده است، لازم است تا این فناوری به شکل صحیح در کارگاه‌های ساختمانی یا محیط ساخت، پیاده‌سازی گردد. بیم‌نما سامانه‌ای تحت وب جهت نمایش و مدیریت یکپارچه اطلاعات ساختمان است که به وسیله آن می‌توان به اطلاعات دو بعدی همچون نقشه‌ها و اطلاعات سه بعدی همچون مدل سه بعدی به صورت یکپارچه دست یافت.

مشتریان هدف این استارتاپ عبارت است از پیمانکاران، مجران ساختمان، مدیران پروژه، کارفرمایان، شرکت‌های مشاور و طراحان و همه ذی‌‌نفعان صنعت ساختمان.

ارائه چهارم: آرتا الکترونیک - تولید محصولات الکترونیکی بر پایه اینترنت اشیاء

سرمایه درخواستی: ۴ میلیارد تومان

دیتالاگر محیطی دستگاهی است که تمامی پارامترهای محیطی قابل‌اندازه‌گیری را می‌سنجد، آن ها را در فصای ابری ثبت و ذخیره می کند و توسط الگوریتم های از پیش تعیین شده و بدست آمده از رفتار محیط آن ها را تحلیل و سپس دستورات لازم برای کنترل محیط را صادر می‌کند.

این محصول در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد از جمله شهر و خانه هوشمند، کشاورزی و گلخانه‌های هوشمند، مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق و اتوماسیون صنعتی. این محصول بر پایه تکنولوژی اینترنت اشیاء طراحی و ساخته شده است و قابلیت مانیتورینگ دیتا را از هر مکانی میسر می‌کند.

ارائه پنجم: پیکسند - تعامل کاربر با تصویر و ارئه خدمات چت بات بر مبنای هوش مصنوعی

سرمایه درخواستی: ۷۵۰ میلیون تومان

پیکسند سیستم پیشنهاددهنده و پلتفرم شخصی‌سازی است که تلاش دارد مشکل سردرگمی کاربران در انتخاب آیتم مورد نیاز را با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برطرف سازد. پیکسند همچنین افزایش فروش را برای سرویس‌دهنده‌های بستر وب به همراه دارد. این سرویس‌دهندگان از مشتریان کلیدی پیکسند هستند.

ارائه ششم: هوثر - سرویس نمایش تبلیغات در بستر کپچا

سرمایه درخواستی: ۱.۳ میلیارد تومان

محصول این تیم، سرویس هوشمند و موثر تبلیغات در بستر اینترنت است که با استفاده از سرویس کپچا اقدام به بالا بردن تعامل تبلیغات تا ۱۰۰% و افزایش بازدهی ۱۲ برابری تبلیغات می‌کند.

مشتریان هدف این تیم عبارت است از کسب‌و‌کارهایی که در بستر اینترنت اقدام به ثبت سفارش تبلیغاتی می‌کنند. شرکای تجاری این تیم وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که تمایل دارند با نمایش کپچای تبلیغاتی کسب درآمد کنند.

ارائه هفتم: آرکاسازه - آرکوسازه - سازه نوین پیش‌ساخته بتنی با اتصالات پیچ و مهره‌ای

سرمایه درخواستی: ۸ میلیارد تومان

محصول این استارتاپ عبارت است از طراحی و ساخت اجزای سازه‌ای به صورت بتنی و تمام‌پیش‌ساخته که قابلیت استفاده در مناطق مختلف و زلزله خیز کشور را دارد. این سیستم ترکیبی از اتصالات فلزی در سازه‌های بتنی با رویکرد پیش‌ساختگی است. اجزای اصلی سازه همچون ستون، تیر و سقف به طور کامل در کارخانه ساخته شده و پس از انتقال به محل پروژه با اتصالات فلزی پیچ و مهره‌ای به یکدیگر متصل شده و اسکلت ساختمان را تشکیل می‌دهند. در واقع نوآوری ایده در اتصالات اجزای پیش‌ساخته است به گونه‌ای که بتن‌ریزی در محل به حداقل رسیده و برخلاف سیستم‌های موجود پیش‌ساخته این اتصالات قادر به ارائه عملکرد لرزه‌ای مناسب بدون نیاز به سیستم‌های مبتنی بر دیوار هستند. همچنین به دلیل عدم نیاز به مهار اولیه در هنگام نصب از سرعت بالایی برخوردار هستند.

مشتریان کلیدی این استارتاپ عبارتند از انبوه‌سازان بخش دولتی و خصوصی و سازندگان خرد.

ارائه هشتم: شوکوساز - طراحی و ساخت دستگاه پرینتر سه بعدی شکلات

سرمایه درخواستی: ۱ میلیارد تومان

زمینه اصلی فعالیت تیم شوکوساز ساخت پرینتر سه بعدی شکلات و ارائه خدمات در این زمینه است. حدود ۲ سال از شروع فعالیت این تیم می‌گذرد. مهمترین فعالیت‌های انجام‌شده توسط تیم شوکوساز تا به الان، طراحی و ساخت چند پرینتر سه بعدی شکلات به صورت صفر تا صد توسط تیم شوکوساز است که قابل رقابت با پرینترهای سه بعدی شکلات موجود در بازار است.

مشتریان کلیدی این استارتاپ عبارت است از کافه‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و رستوران‌ها.

ارائه نهم: کسبوم - پلتفرم توسعه و توانمندسازی کسب‌وکارهای بومی، نوپا و مشاغل خانگی

سرمایه درخواستی: ۳.۷ میلیارد تومان

پلتفرم کسبوم درواقع یک زیرساخت ارتباطی و توانمندسازی کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی با رویکرد آموزش، مشاوره ، فروش با طرح‌های حمایتی و هدایتی به صورت یکپارچه است. این پلتفرم قابل ارائه به مدرسین/مربیان و آموزشگاه‌هاست. این سیستم LMS ویژه آموزش های مهارتی شامل ، بخش آموزشگاه من ، بخش گفتگو با مدرس ، یادداشت برداری ، آزمون انلاین ، صدور کارنامه و گواهی نامه است.

مشتریان بالقوه مجموعه کسب بوم دو دسته اشخاص حقیقی و حقوقی است:

۱- اشخاص حقوقی: کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های اداری دولتی، دستگاه‌های خصوصی که وظیفه ارائه تسهیلات و تسهیلگری و حمایت از جامعه هدف خاصی را بر عهده دارند.

۲- اشخاص حقیقی: هر فردی که دارای سن بیش از ۱۴ سال و علاقمند به یادگیری حرفه و ورود به فضای کارآفرینی است.

ارائه دهم: فناوران تجهیز درمان ایرانیان - ماساژور لمسی و کمربند رفع یبوست

سرمایه درخواستی: ۸ میلیارد تومان

محصول این تیم، محصولی برای گودی کمر با قابلیت ماساژ و تعادل گردش خون و رفع خستگی کاربرد شارژی است. این محصول بسیار کم مصرف است و زمانی که سطح آن لمس شود، فعال شده و دارای سه حالت ماساژ است. محصول دوم برای درمان مشکل دل درد کرامپی و نفخ و یبوست است.

بازار هدف این تیم، عموم مردم و مراکز درمانی است.

ارائه یازدهم: کمپوستر - طراحی و ساخت صنعتی دستگاه کمپوستر زباله‌های شهری

سرمایه درخواستی: ۱۰ میلیارد تومان

در حالت طبیعی فرآیند تبدیل زباله آلی به کود کمپوست چندین ماه طول می‌کشد که به شرایط محیطی آن بستگی دارد. در حالت دیگر، با آماده‌سازی بستر مناسب و استفاده از ماشین¬آلات ویژه، این فرآیند را به یک تا سه ماه کاهش داده¬اند. ارزان¬ترین و سریع¬ترین روش تبدیل زباله آلی به کود کمپوست، استفاده از ماشین اتوماتیک کمپوستر است. فناوری نوآورانه این تیم، فرآیند کمپوست‌سازی اتوماتیک و بدون بو را امکان‌پذیر می‌کند. در این فناوری، شرایط ویژه‌ای به‌وجود می‌آورد و از میکروب‌هایی استفاده می‌کند تا زباله آلی شهری در ۲۴ ساعت به خاک غنی از مواد مغذی تبدیل شود.

مشتریان کلیدی این تیم عبارت است از سایت‌های امحا پسماند شهری در شهرهای متوسط.

ارائه دوازدهم: اودون - اپلیکیشن‌ساز چند منظوره آنلاین

سرمایه درخواستی: ۳ میلیارد تومان

محصول این تیم عبارت است از سامانه ساخت اپلیکیشن‌های چندمنظوره در حوزه‌های آموزشی، تفریحی، خبری، شرکتی ، شخصی، سرگرمی  به صورت کاملا پویا.

مدیریت و به روز رسانی محتوی اپلیکیشن از طریق پنل مدیریت سایت (odon.ir) انجام می پذیرد.

از جمله امکانات اپلیکیشن‌ساز اودون:

- ساخت اپلیکیشن بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و کدنویسی

- فرم‌ساز پیشرفته

- ویرایشگر قدرتمند متون

- پشتیبانی از المان‌های پرکاربرد (map ، آپارات، گالری تصاویر و ....)

- طراحی گرافیکی و کاربرپسند

- استفاده از قالب‌های متنوع و جذاب در ساخت اپلیکیشن

- مدیریت محتوای آنلاین اپلیکیشن

- قابلیت ساخت نسخه‌های مختلف از اپلیکیشن

- سرعت بالای اپلیکیشن

- تولید خروجی اپلیکیشن به صورت near real time از سامانه

- امکان بارگزاری اپلیکیشن در مارکت‌ های اپلیکیشن (app store) ، بازار ، مایکت، گوگل پلی و ...

مشتریان هدف این تیم عبارتند از

- مشتریان حقوقی: شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، خبرگزاری‌ها ، سازمان‌های دولتی مرتبط در حوزه آموزش و گردشگری

مشتریان حقیقی: همه افراد بالای ۱۴ سال علاقمند به داشتن اپلیکیشن اختصاصی

باید توجه داشت مجموعه رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی به منظور برقراری ارتباط میان تیم‌های استارتاپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه زیست‌بوم استارتاپی کشور تدارک دیده شده است و تا به حال تیم‌های متعددی، طرح‌های خود را در این سلسله رویداد، به سرمایه‌گذاران معرفی کرده‌اند.

در این برنامه، استارت‌آپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه‌پذیر، طرح و مدل کسب‌وکار خود را به عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌کنند. در صورتی‌که یکی از عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تایید طرح و مدل کسب‌وکار، تصمیم به سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا ۸۰ درصد سرمایه جسورانه مورد نیاز آن استارت‌آپ یا طرح سرمایه‌پذیر را تامین کند. به عبارت دیگر، در این برنامه، صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند در تامین سرمایه جسورانه به عاملان خود کمک کند. عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی دراین برنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی هستند.