کد خبر: 354
شنبه , 27 شهریور 1400 - 16:53
در رویداد استان‌آپ کرمان، چه گذشت؟

اولین دوره از سلسله رویداد «استان آپ؛ ۳۱قدم تا شکوفایی» روز ۲۴ شهریورماه، در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی کارن‌کراد، این رویداد استانی برای اولین بار توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و به کارگزاری کارن کراد، طراحی و برگزار شده است. استان آپ، ترکیب رویداد پیوند و رویداد دوشنبه‌های استارتاپی است که پیش از این تنها در استان تهران برگزار گردیده است. استان‌آپ کرمان با همراهی استانداری استان کرمان، پارک علم  فناوری استان کرمان و اتاق بازرگانی این استان، برگزار گردید.

رویداد استان‌آپ کرمان میزبان سخنرانان و مهمانان ویژه‌ای از جمله دکتر وحدت، رئیس محترم صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر مهرابی، معاون اقتصادی استانداری کرمان، دکتر طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، دکتر ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سپهوند، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر سپهر، رئیس صندوق پژوهش و فناوری یزد، دکتر رضایی‌زاده، معاون پارک علم و فناوری استان کرمان، و دکتر بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی بود.

در این برنامه جمعی از سرمایه‌گذاران استان کرمان، شتابدهنده‌های دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان به صورت حضوری و همچنین بیش از ۱۱۰ کاربر آنلاین شامل سرمایه‌گذاران استان و کشور، شتابدهنده‌ها، فعالان اکوسیستم و علاقمندان به صورت مجازی حضور داشتند.

در ادامه این رویداد، ۷تیم دارای ایده در بخش پیوند و ۶ تیم استارتاپی در بخش دمودی(دوشنبه استارتاپی) به ارائه طرح‌ و توانمندی خود پرداخته و به سوالات سرمایه‌گذاران، پاسخ دادند که به شرح زیر است:

ارائه تیم اول در رویداد پیوند؛ طرح بوم زیست یاخته

محصول تولیدی این استارتاپ، یک پانسمان بیولوژیک EchinoDerm است که می‌تواند به طور موثر و مقرون به صرفه، جایگزینی برای روش‌ها و محصولات موجود در حوزه پانسمان‌های بیولوژیک زخم‌ها و سایر ضایعات پوستی باشد. پانسمان بیولوژیک Echinoderm با توجه به ویژگی‌های ذاتی آن هم از لحاظ قیمت (به دلیل منابع اولیه تامین آن از ضایعات کشتارگاهی، فراوانی نمونه ها و دسترسی آسان و عدم نیاز به انجام بروکراسی سخت اداری) و هم از دیدگاه درمانی (به دلیل آسلولار بودن ذاتی پرده و عدم نیاز به انجام پروسه‌های آسلولار کردن غشاء و همچنین تحریک فرآیند ترمیم در بافت) می‌تواند جایگزینی مناسب برای پرده آمنیون و محصولات مشتق از آن باشد. بازار مشتریان این محصول به دو دسته پزشکان و متخصصان جراحی پلاستیک و زیبایی و سوختگی و شرکت‌های دارویی تقسیم می‌شود.

سرمایه مورد نیاز این طرح برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی، ۱۴۰ میلیون تومان است.

ارائه تیم دوم در رویداد پیوند؛ طرح سيستم دياگنوستيك هوشمند سيستم‌های برودتی فريونی صنعتی (تابلو برق)

طرح این تیم، سیستم دیاگنوستیک سردخانه است که به عنوان دومین تیم در بخش پیوند رویداد استان آپ حضور داشت. این مجموعه سیستمی را طراحی کرده است  که در آن با اندازه‌گيری فشارها و دماهای مبرد در نقاط مختلف سيكل و بررسی آن‌ها توسط فلوچارت تعريف شده در برد الكترونيكی، نحوه كاركرد سيستم برودتی بررسی می‌شود و چنانچه خطايی در كاركرد دستگاه رخ دهد، خطای كاری نمايان و با توجه به نوع خطا دستگاه متوقف شده و يا به كار خود ادامه می‌دهد. از آنجايی كه تكنسين‌های حوزه برودت در ايران، اكثريت به صورت تجربی شروع به كار كرده‌اند و مشكل عمده آن‌ها تشخيص عيب در سردخانه است، اين دستگاه كمک به‌سزايی در اين حوزه می‌نماید. در اين پروژه هدف اصلی كمک به مالكين و كاهش خسارت‌های آتی آنان ناشی از عدم تشخيص صحيح عيب سيستم توسط تكنسين‌هاست.

هزینه مورد نیاز این تیم برای توسعه فعالیت و بازاریابی، ۳۰۰ میلیون تومان است.

ارائه تیم سوم در رویداد پیوند استان‌آپ کرمان؛ رادارهای موج میلیمتری

در این طرح، رادار موج میلیمتری برای اندازه‌گیری نوار قلب به صورت بی‌سیم طراحی شده است که بدون اتلاف وقت و بدون ایجاد مشکل برای بیمار، با استفاده از یک رادار کوچک و با طول موج بسیار پایین، می‌تواند نوسانات و حرکات قلب را استخراج کرده و از روی پردازش این نوسانات، نوار قلب را ه بدست آورد. همچنین این طرح با اندازه‌گیری حرکت‌های قفسه سینه، به اندازه‌گیری نرخ تنفس بیمار کمک می‌کند.

هزینه مورد نظر تیم برای این طرح، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان است.

ارائه تیم چهارم در رویداد پیوند استان‌آپ کرمان؛ دانه

استارتاپ دانه، کارخانه‌های گیاهی را در مقیاس‌های خانگی و صنعتی جهت تولید سبزیجات برگی و گیاهان دارویی تولید می‌کند. این طرح در واقع یک سیستم پیچیده با تکنولوژی سطح بالا است که کلیه فرایند‌ها و شرایط مورد نیاز گیاه نظیر سیستم کنترل نور، محلول غذایی، تهویه، فرایندهای ضدعفونی و ..  را به صورت دقیق و با استفاده از تجهیزات و سیستم‌های هوشمند کنترل و مدیریت می‌کند.

سرمایه مورد نیاز این تیم، ۱۰۰ میلیون تومان است.

ارائه تیم پنجم در رویداد پیوند استان‌آپ کرمان؛ پیگیرچی

پیگیرچی در واقع یک پلتفرم چندوجهی است که می‌تواند با قابلیت فناوری مکان‌یابی، هوش مصنوعی و داشتن امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون مدیریت، نظارت و اعزام آنلاین هوشمند، کلیه نیازهای خدمات حمل‌و‌نقل شهری و برون‌شهری سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و همه افراد را به صورت هوشمند و برخط با امکانات درون‌برنامه‌ای تامین نماید.

این تیم برای توسعه طرح خود به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

ارائه تیم ششم در رویداد پیوند استان‌آپ کرمان؛ رطوبت‌سنج آنلاین

برای سنجش رطوبت با دقت بالا و به روش غیر تماسی، از رطوبت‌سنج صنعتی استفاده می‌شود، که این دستگاه کاربرد زیادی در صنایع فولاد، تولید کاغذ، صنایع غذایی، نفت و پتروشیمی و .. دارد. همچنین این سنسور به دلیل نحوه کارکرد غیرتماسی و با استفاده از امواج مادون قرمز همچنین و سرعت بالای محاسبه و ارسال اطلاعات، یکی از ایده‌آل‌ترین دستگاه‌ها برای سنجش رطوبت در صنایع است.

سرمایه درخواستی این تیم مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان است.

ارائه تیم هفتم در رویداد پیوند استان‌آپ کرمان؛ کشاورزی دقیق

این طرح با استفاده از  سنجش از راه دور (تصاویر ماهواره‌ای و پهپادی) و سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) موجب کاهش مصرف کودها و سموم شیمیایی در زمین‌های کشاورزی می‌شود و همچنین سبب کاهش هزینه‌ها، عملکرد بهتر محصول و کاهش آلودگی منابع، آب، خاک و هوا می‌گردد.

سرمایه مورد نیاز برای توسعه و تامین منابع انسانی در طرح کشاورزی دقیق، ۵۰۰ میلیون تومان است.

در ادامه رویداد استان‌آپ کرمان، ۶ تیم استارتاپی طرح‌ها و کسب‌کار خود را ارائه دادند و سوالات سرمایه‌گذاران و شرکت‌کنندگان برنامه، پاسخ دادند که به شرح زیر است:

ارائه استارتاپ اول در رویداد استان آپ: استارتاپ ماهوت

محصولات استارتاپ ماهوت در دو دسته "برپوش" و "FullSkin" قرار می‌گیرد. برپوش‌ها به عنوان Back Skin، فقط سطح پشت گوشی هوشمند را پوشش می‌دهند. برپوش‌های این مجموعه چسبندگی (GRIP) بالایی دارد و احتمال افتادن گوشی هوشمند را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر فول‌اسکین‌ها به طور کامل تمام سطوح گوشی هوشمند را پوشش می‌دهند و به دلیل ساختار دولایه‌ای که دارند و همچنین وجود کانال‌های هوا در زیر این محصولات، گوشی هوشمند را به طور کامل در برابر ضربات برد کوتاه، سر خوردن و هر نوع خراشیدگی محافظت می‌کند. مشتریان هدف این مجموعه تمامی افراد دارای دیوایس‌های هوشمند مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کنسول بازی است.

سرمایه مورد نیاز استارتاپ ماهوت، ۴ میلیارد تومان است.

ارائه استارتاپ دوم در رویداد استان آپ کرمان: استارتاپ سامانه رویداد آنلاین تگ

این مجموعه از تیم‌های شتابدهنده تگ است که با توجه به ویروس کرونا، رشد تکنولوژی و نیاز به برگزاری رویدادهای آنلاین، شکل گرفته است. این تیم با توجه به نیازهای حاضر، دست به ساخت این پلتفرم است تا رویدادها و جلساتی را که امکان برگزاری‌شان به صورت حضوری نیست، به صورت برخط برگزار نماید. مشتریان این مجموعه افراد، سازمان‌ها و موسساتی در بخش دولتی و بخش خصوصی هستند که نیازمند برگزاری رویدادهای غیر حضوری هستند.

استارتاپ سامانه رویداد آنلاین تگ، برای توسعه محصول و بازاریابی خود، نیازمند جذب سرمایه به مبلغ ۱ میلیارد تومان است.

ارائه استارتاپ سوم در رویداد استان آپ کرمان: استارتاپ مشرق زمین

محصول این استارتاپ، سازه‌های پیش‌ساخته بتنی با تکنولوژی ابر بتن خودتراکم است. استارتاپ مشرق زمین، طرح خود را به عنوان مستحکم‌سازان مشرق‌زمین ارائه کرده است. با توجه به نیاز و دغدغه ساخت مسکن در اقصی نقاط دنیا، متخصصین تیم به دنبال تحقیق و توسعه برای ساخت‌وساز انبوه با استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای رفع معایب روش‌های سنتی و مرسوم در بازار هستند. در اکثر مناطق کشور از سازه‌های بتن مسلح استفاده می‌شود. در سازه‌های بتنی درجا، ساخت بتن و نحوه بتن‌ریزی و عمل‌آوری آن در محل از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح این مجموعه استفاده از تکنولوژی سازه‌های مدولار پیش‌ساخته است؛ این نوع سازه‌ها در بسیاری از موارد به علت ویژگی‌های مهمی مانند سرعت بالای اجرا، کاهش نیروی انسانی، کیفیت بالای اجرای قطعات و اجرای راحت‌تر نسبت به سازه‌های بتنی، مزیت دارند. مشتریان هدف این مجموعه، سازندگان ساختمانی، انبوه‌سازان، بخش‌های دولتی، شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و ... است.

سرمایه مورد نیاز این تیم، مبلغ ۸ میلیارد تومان اعلام شده است.

ارائه استارتاپ چهارم در رویداد استان آپ کرمان: بسته‌بندی پسته تر

محصول ارائه‌شده این استارتاپ، پسته‌تر (تازه) بسته‌بندی شده‌است. این طرح با ایجاد و اجرای بسته‌بندی پسته تازه، این امکان را ایجاد می‌کند که بتوان پسته تر را بدون افت کیفیت در سوپرمارکت‌ها و فورشگاه‌ها عرضه کرد. طرح بسته‌بندی پسته، کیفیت میوه را به مدت ۶۰ روز حفظ می‌نماید. همچنین این طرح می‌تواند عرضه پسته تر را در کشور به مدت ۲ ماه افزایش دهد و نیز امکان صادرات پسته تر به دیگر کشورها را فراهم نماید.

سرمایه مورد نیاز برای توسعه این طرح، مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

ارائه استارتاپ پنجم در رویداد استان آپ کرمان: دنالی

این استارتاپ با توجه به تمایل افراد به استفاده از محصولات طبیعی به جای محصولات شیمیایی، ناکارآمد بودن محصولات مراقبت و درمان مو، تمایل افراد به کاهش سایز با استفاده از محصولات موضعی به جای رژیم و ورزش و داروهای خوراکی، افزایش بیماری‌های ارتوپدی و تمایل افراد به استفاده از مسکن‌های موضعی طبیعی بدون عوارض به جای مسکن‌های شیمیایی خوراکی و قیمت بالای محصولات ارایشی و بهداشتی و درمانی، محصولی باکیفیت و قیمت مناسب تولید کرده است. محصول مو دنالی، ریزش مو را متوقف و باعث رفع سفیدی مو می‌شود. محصول کاهش سایز دنالی، سایز را سریعا کاهش داده و سلولیت و ترک‌های چاقی و لاغری را از بین می‌برد. مسکن موضعی دنالی تسکین‌دهنده قوی دردهای عضلانی و مفصلی است. محصول پوست یک جوانساز طبیعی، روشن‌کننده و بازسازی کننده اپیدرم است. بازار هدف این مجموعه به طور کلی جوانان و میانسالان، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های محصولات طبیعی، فروشگاه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی، مراکز زیبایی و درمانی پوست و مو و کلینیک‌های فیزیوتراپی است.

سرمایه مورد نیاز این تیم، مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

ارائه استارتاپ ششم در رویداد استان آپ کرمان: پنگان الکترونیک

محصول تولیدی شرکت پنگان الکترونیک از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع آب و فاضلاب، صنایع فولاد، صنایع معدنی، پتروشیمی و مواد غذایی است که نام آن فلومتر یا دبی سنج الکترومغناطیس است. فلومترهای الکترومغناطیسی در رنج های متفاوت و در شرایط مختلف فرایندی، دبی لحظه‌ای را با دقتی بسیار بالا اندازه‌گیری می‌کنند.  این سیستم شامل سنسور اندازه‌گیری شار مغناطیسی، ترانسمیتر، پردازشگر و نمایشگر گرافیکی است که کاربری، نصب و راه‌اندازی آسانی نیز دارد. با توجه روش و تکنولوژی به کاررفته در این محصول، کاربرد اصلی آن در اندازه‌گیری فلوی عبوری برای لوله‌های حاوی مواد سیال با حداقل رسانایی ۵ میکروزیمنس بر سانتیمتر است که طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می‌دهد. مشتریان اصلی این طرح صنایع آب و فاضلاب، صنایع فولادی و معدنی، صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی،صنایع غذایی و دارویی هستند.

سرمایه مورد نیاز شرکت پنگان الکترونیک برای توسعه محصول کنتور هوشمند الکترومغنایس باتری بیس، مبلغ ۱ میلیارد تومان است.

در طول برگزاری رویداد استان آپ، جمعی از سرمایه‌گذاران و مجموعه‌های فعال در حوزه استارتاپی جهت تامین سرمایه تیم‌های شرکت‌کننده اعلام آمادگی کردند که به شرح زیر است:

شرکت تجهیزات پزشکی فرپویان جهت منتورینگ و ارائه زیرساخت‌های لازم برای استارتاپ بوم ‌زیست یاخته اعلام آمادگی کرده و مجموعه فارمد، توافقات اولیه برای جذب سرمایه‌گذار برای این تیم را انجام داد.

مجموعه فارمد همچنین آمادگی خود را جهت همکاری با طرح رادارهای موج میلیمتری طی رویداد، اعلام نمود.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر نیز توافقات اولیه برای پیش‌خرید محصول رطوبت‌سنج آنلاین را انجام داد.

همچنین شرکت کارن کراد ( گروه پیشگامان کارآفرینی کارن) نیز مذاکرات اولیه را برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ ماهوت آغاز کرد.

در این رویداد تیم پنگان الکترونیک، تامین مالی جمعی و یا کرادفاندینگ از طریق سکوی کارن کراد را جهت تامین منابع مالی خود انتخاب کرد.

۳ مجموعه‌ی پویش صادرات، صندوق پژوهش و فناوری یزد و مجموعه فارمد نیز برای حمایت از طرح بسته‌بندی پسته تر اعلام آمادگی کردند.