دفتر پارک فناوری پردیس در شرکت پالایش گاز بیدبلند ایجاد می‌شود

مدیرعامل و مسئولان شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در بازدید از پارک فناوری پردیس و کارخانه نوآوری آزادی گفت: ایجاد دفتر پارک فناوری پردیس در پالایشگاه بیدبلند در دستور کار طرفین قرار گرفته است تا منجر به هم افزایی این دو مجموعه شود.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، محمود امین نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با ابراز خرسندی از حضور در پارک فناوری پردیس و کارخانه نوآوری آزادی گفت: ارتباط بین مجموعه نفت و گاز بیدبلند با پارک فناوری پردیس می توانند به عنوان نمونه ای برای همکاری صنعت نفت و گاز با مجموعه های دانش بنیان باشد.

او افزود: منطقه خلیج فارس با دارا بودن بیش از ۵۰ شرکت نفت و گاز می توانند با استفاده از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان رشد قابل توجهی را در ایجاد اشتغال و تولید داشته باشد.

امین نژاد پارک های فناوری را حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه قلمداد کرد که می توانند پلی بین صنعت و دانشگاه و راهگشای صنعت نفت و گاز باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ گفت: صنعت نفت و گاز، سومین صنعت های‌تک جهان قلمداد می‌شود و و دسترسی به فناوری‌های روز دنیا در این صنعت ضروری می باشد. صنایع نفت و گاز در حوزه فناوری اطلاعات نیازمند شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها هستند و این نیازها در نرم افزار های مالی و بازرگانی نیز وجود دارد.

امین نژاد ادامه داد: نیاز به دانش پیشرفته و تحریم‌های گسترده علیه صنعت نفت و گاز ایران، توجه به شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار این صنایع قرار داده است و بازدید امروز به عنوان نخستین بازدید سال ۱۴۰۱ به همین منظور و به جهت آشنایی با دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای نیازهای فناورانه شرکت نفت و گاز بیدبلند صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: در جریان این بازدید پیشنهادهایی برای عقد قرارداد دو جانبه با پارک فناوری پردیس و شرکت های دانش بنیان مستقر در آن مطرح شد. همچنین ایجاد دفتر این پارک در پالایشگاه بیدبلند در دستور کار طرفین قرار گرفت تا با ارتباط مستمر این دو مجموعه به هم افزایی طرفین منجر شود.

گفتنی است پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس بزرگ‌ترین تأسیسات جمع‌آوری و فرآورش در تاریخ صنعت نفت ایران و یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های گازی خاورمیانه یا غرب‌ آسیاست که سالانه ۱۰.۴ میلیون تن متان، ۱.۵ میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، ۰.۵ میلیون تن بوتان، ۰.۶ میلیون تن میعانات گازی، ۰.۹ میلیون تن گاز اسیدی تولید خواهد کرد.

این پروژه، افزون‌ بر مجتمع پالایشگاهی شامل بیش از هزار کیلومتر خطوط لوله و تأسیسات ذخیره‌سازی در ماهشهر است؛ ۱.۴ میلیون اینچ لوله، نصب ۷ هزار تن تجهیزات دوار، نصب ۳۰ هزار تن تجهیزات ثابت، نصب ۱۰ هزار تن مخازن ذخیره، ۳۵۰۰ کیلومتر کابل‌کشی، ۲۰ هزار تن سازه فلزی و یک هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز در این پروژه اجرا شده است.

انتهای پیام/