دومین یارانه ۱۰۰و ۱۲۰هزار تومانی معیشتی واریز شد

دومین مرحله از کمک های ویژه اقشار کم درآمد در دوران کرونا با مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است.

به گزارش بانگ اقتصاد، همزمان با ساعت ۲۴، بیست و هفتم دی ماه پرداخت نقدی دیگری به حساب بخشی از خانوارهای ایرانی انجام شد، پرداختی که بنا بر تصمیم مجلس و ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و پیش بینی شده که طی چهار ماه انجام شود.

بر این اساس به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می شود.

اما سایر افردا با دارا بودن شرایط تعریف شده در ماه ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد؛ افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند،  افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها بیمه پرداز نباشند، افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و همچنین افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند.

تعداد دریافت کنندگان این نوع از کمک معیشتی از زمان پرداخت اعلام نشده است ولی چندی پیش که رئیس جمهور از تصمیم برای حمایت از اقشار کم در آمد به منظور پوشش هزینه خانوارها در جریان شیوع ویروس کرونا و آسیب های آن خبر داد گفته بود که این کمک برای جمعیت ۳۰ میلیون  نفری و  برای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در ماه حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و از بین آنها حدود ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی از محل مابه التفاوت قیمت بنزین دریافت می کنند، از بین این گروه نیز تعدادی مشمول دریافت کمک ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی شده اند.