دکتر ساینا از قابلیت جدید خود برای افراد ناشنوا رونمایی کرد

دکتر ساینا، پلتفرم مشاوره آنلاین پزشکی به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان وبا همراهی کمیته سلامت شبکه ملی ناشنوایان از قابلیت جدید خود برای کاربران ناشنوا رونمایی کرد.

با فعال‌سازی این قابلیت در مشاوره‌های ویدیویی شخص سومی به عنوان مترجم از طرف تیم دکتر ساینا به گفتگوی ویدیویی میان کاربر و پزشک اضافه می‌شود تا تعامل میان پزشک و کاربر به راحتی شکل گیرد.

این روزها تکنولوژی تبدیل به بخش لاینفکی از زندگی همه افراد شده و همه در تلاشند در لابه لای روزمرگی‌های خود به تکنولوژی و ابزارهای متفاوت آن روی بیاورند تا در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنند. یکی از مورادی که در سال‌های اخیر مورد توجه کاربران قرار گرفته حوزه سلامت دیجیتال است و بعد از ورود کرونا تعدادی از کاربران سعی دارند در زمینه ارتباط با پزشک نیز تا جای ممکن از روش‌های آنلاین استفاده کنند.

در این میان که همه هر روز درگیر پیچیدگی‌های روزمره مجازی هستند گاهی وقت‌ها؛ یک گزینه و قابلیت فعال کردن آن می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند.

نقشی که شاید حتی به رفع پیچیدگی یک تماس و یک تعامل میان کاربر و پزشک بیانجامد.

دکترساینا پلتفرم مشاوره آنلاین پزشکی که به کاربران  به صورت متنی، تلفنی و ویدیویی در زمینه ارتباط با پزشکان متخصص و دریافت نسخه کمک می‌کند در قابلیت جدید خود تلاش کرده است درکنار کاربران ناشنوا باشد.

برای فعال سازی این ویژگی جدید کافی است کاربران پس از ورود به سامانه دکترساینا؛ در قسمت تکمیل پروفایل کاربری با فعال سازی گزینه من ناشنوا هستم به عنوان کاربر ناشنوا توسط دکترساینا شناسایی شود.

یکی دیگر از راه‌های فعال سازی این مورد، در قسمت نهایی و پیش از پرداخت پس از انتخاب پزشک و انتخاب گزینه مشاوره ویدیویی برای کاربر نمایش داده می‌شود که کاربر با فعال سازی گزینه من ناشنوا یا کم شنوا هستم یک مترجم برای دریافت مشاوره ویدیویی دریافت خواهد کرد. ضمن اینکه در مشاوره‌های متنی نیز با فعال‌سازی این گزینه پزشک متوجه ناشنوا بودن کاربر خواهد شد.

در این نوع مشاوره‌ها، در کنار ارسال لینک ساعت مشاوره ویدیویی برای کاربر و پزشک، از تیم مترجم دکترساینا یک نفر به عنوان مترجم برای تعامل بهتر میان پزشک و کاربر به این لینک اضافه خواهد شد و کاربر با فراغ خاطر می‌تواند مشکلات خود را برای پزشک توضیح دهد و مترجم منتخب که از تیمی حرفه‌ای و متخصص تشکیل شده موارد مطرح شده توسط کاربر را به پزشک منتقل خواهد کرد. این قابلیت در نسخه‌های دسکتاپ، اندروید و IOS فعال شده و کاربران با به روز رسانی اپلیکیشن دکترساینا می‌توانند به این قابلیت دسترسی پیدا کنند.

دکترساینا امیدوار است با قابلیت جدید خود در آستانه هفته جهانی ناشنوایان بتواند در کنار جامعه ناشنوان کشور باشد و قدمی در راستای حل مشکلات پزشکی این دسته از کاربران برداشته باشد.