رودخانه سفیدرود حفاظت شده است و با متخلفین برخورد قاطع می‌شود

با حمایت دستگاه قضایی با متجاوزین به حریم و بستر رودخانه حفاظت شده سفیدرود قاطعانه برخورد خواهد شد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از گیل فام، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با اعلام این مطلب گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با پشتیبانی یگان حفاظت استان و اداره محیط زیست رشت طی چند مرحله گشت و کنترل ضمن شناسایی متخلفین عمده برداشت شن و ماسه از رودخانه سفید رود و معرفی آنها به مراجع قضایی اقدام به متفرق کردن تعدادی از آنها از منطقه کردند.

حسین زاده افزود با توجه به وسعت منطقه و تداخل حوزه های قضایی با هم، طی هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد تا با افزایش گشت های مشترک با سازمانهای متولی همچون صنعت، معدن و تجارت، آب منطقه ای، منابع طبیعی، امور اراضی و پاسگاه های انتظامی نسبت به اقدامات مافیایی معدود افراد متخلف در بحث برداشت های غیر مجاز مصالح رودخانه ای برخورد قاطع انجام شود.

مسئول حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت متاسفانه بدلیل وسعت منطقه و کم توجهی سازمانهای متولی ، خلایی بوجود آماده که نتیجه آن پدیده مافیای شن و ماسه در سطح منطقه می باشد. این متخلفین با تحریک و تشویق روستاییان و ساکنین مناطق حاشیه رودخانه سفید رود و اجاره تراکتور، . وانت نیسان، کامیونت و بیل بکهو و قرار دادن این ادوات در اختیار افراد محلی، اقدام به تاراج و فروش غیر مجاز مصالح معدنی رودخانه ای در منطقه کرده اند.

حسین زاده  ادامه داد این افراد شناسایی شده اند و  اسامی آنها در اختیار دستگاه قضایی و اطلاعاتی قرار گرفته است لذا به آنها هشدار داده می شود در صورت تداوم تخلف قاطعانه با ایشان برخورد خواهد شد.

این گزارش می افزاید رودخانه سفید رود به عنوان یکی از شاهرگ های حیاتی منطقه و به عنوان بزرگترین زیستگاه ماهیان خاویاری و استخوانی در فصل زاداوری است و از سوی سازمان حفاظت محیط زیست جزو مناطق حفاظت شده می باشد. برداشت غیر مجاز و غیر اصولی از حاشیه و بستر این رودخانه باعث نابودی زیستگاه زیستمندان و آبزیان می شود ضمن اینکه برهم خوردن ساختار طبیعی رودخانه توسط انسان باعث بروز خسارات فراوان در فصول سیلابی  به مناطق مسکونی، زیستگاه حیات وحش و ابنیه  می شود.

انتهای پیام/