شانزدهمین نشست بچه‌های رستا در خانه فرهنگ تهرانسر

با موضوع : اسلامی که امام خمینی(ره) می گوید...

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانگ اقتصاد چهارشنبه 16 خرداد ماه جاری خانه فرهنگ تهرانسر مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 از ساعت 15 میزبان ویژه برنامه بچه های رستا با موضوع "اسلامی که امام خمینی(ره) می گوید..." بود، شانزدهمین نشست گفتگو محور بچه های رستا در حالی اجرا گردید که ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهمترین مناسبت ها در تقویم خرداد ماه هرسال دیده شده است.

به همین منظور این گفتگو با حضور جمعی از نوجوانان مشتاق در دو بخش گفتگوی صمیمانه توسط سرکار خانم آوخ با موضوع روانشناسی و بیان استرس و اضطراب در مواقع امتحان و چه راهکارهایی برای دستیابی به آرامش برای نوجوانان وجود دارد .

در بخش دوم موضوع دارایی و دانایی از موارد مهم اخلاقی و علمی در سیره بزرگان نظیر امام خمینی (ره) گفتگو شد.

آقای شمسعلی کارشناس برنامه بیان داشت : اینکه ما دانای این باشیم که بحث کردن، احترام به والدین ، کمک به دیگران و... افعال مثبت خوب هستند ، اما در دقت عمل کردن و عامل بودن دارای این اخلاق حسنه نباشیم می تواند ما را دچار مشکل کند.

در این تبادل نظر گفته شد که دانایی و دارائی می بایست مکمل هم باشند و اگر چنانچه ما دانای این بشویم که نیکی کردن خوب است اما عامل به آن نباشیم در واقع خودسازی و مراقبه را تمرین نکرده ایم. ایشان با ذکر مثالهایی از سیره زندگی عملی امام خمینی (ره ) گفت که امام راحل به عنوان الگویی واقعی از خودسازی و مراقبه میتواند مد نظر همه ما قرار گرفته و ما باید با مطالعه زندگی این بزرگان که در زمانه ما میزیسته اند بتوانیم اخلاق خود را ارتقاء دهیم .این نشست در ساعت 16 عصر به پایان رسید.

انتهای پیام/