ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرزهای مبادلاتی

استاندار کرمانشاه بر ضرورت بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در توسعه پایانه ها و بازارچه های مرزی تاکید کرد و گفت: با اتکا به اعتبارات محدود بخش دولتی نمی توان در گمرکات و بازارچه‌های استان تحولی ایجاد کرد و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی، زمینه و بستر توسعه این حوزه را فراهم کرد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از  ایرسا آنلاین، بهمن امیری مقدم در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاونین استاندار و مدیران و مسئولان عضو برگزار شد اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی در فرصت باقی مانده از سال ۱۴۰۰، از طریق رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه برای جذب تخصیص‌‌های در نظر گرفته شده تلاش کنند.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارش تخصیص ها و عملکرد هر دستگاه در زمینه جذب این اعتبارات را در شورای برنامه ریزی و توسعه اعلام کند.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: از سال آینده برنامه‌های دستگاه‌های مختلف باید دارای هدفگذاری‌های مشخص شده باشد و گزارش عملکرد آن‌ها از ابتدای امضای تفاهم نامه‌ها به شکل منظم اعلام شود‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بودجه سال آینده یک رشد ۷۵ درصدی در زمینه تحقق درآمدها_که شامل حوزه مالیات هم می شود _ برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که بسیار بالاتر از میانگین کشوری است.

امیری مقدم یادآور شد: تحقق این درآمدها مستلزم وارد کردن فشار بیشتری به مردم و به ویژه بخش خصوصی است که با توجه به نرخ بالای بیکاری استان، این رقم باید حداکثر برابر میانگین کشوری باشد تا اگر درآمد اضافه ای هم حاصل شد به خود استان برگردد‌.

انتهای پیام/