عضو کارخانه نوآوری آزادی موفق به تولید فرآورده‌های نوین دارویی شد

شرکت دانش بنیان سانا فارمد مستقر در کارخانه نوآوری آزادی موفق به تولید فرآورده های نوین دارویی نانو به صورت «سافت ژل» شده است. این شکل دارویی به دلیل سرعت بالای جذب مورد توجه کارخانجات داروسازی بزرگ دنیا و علم نوین داروسازی قرار دارد.

به گزارش بانگ اقتصاد،  شرکت دانش بنیان سانا فارمد که از سال 97 در کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پارک فناوری پردیس) تاسیس شده، موفق به تولید نانو داروهای سافت ژل شده است.

سامان پورضیا، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان می گوید، هسته اولیه این شرکت توسط جمعی از فارغ التحصیلان داروسازی تشکیل شده بود.تلاش ما همیشه بر این بود که فعالیت های دانشگاهی و علمی که در فضای آکادمیک انجام می‌شد را محصول محور کرده و پتانسیل تجاری سازی را در آن به وجود آوریم.

پورضیا ادامه داد: پس از امکان سنجی ایده ها و بررسی شرایط تولید به این نتیجه رسیدیم که سرمایه‌گذاری برای تولید داروهای سافت ژل با توجه به ظرفیت های موجود، ایده مناسبی برای درآمد زایی است.

او افزود: بنابراین تمرکز اصلی شرکت را بر تولید داروهای «هازارد» و «نانو» به شکل سافت ژل قرار دادیم. این شکل دارویی به دلیل سرعت جذب، افزایش میزان جذب داروها و بسیار خواص دیگر و نیز الزام به طراحی برخی مولکول های دارویی خاص در قالب این شکل دارویی، بسیار مورد توجه کارخانجات داروسازی بزرگ دنیا و علم نوین داروسازی قرار گرفته است.

پورضیا شکل اصلی محصولات سانا فارمد را سامانه های نوین دارورسانی مانند «لیپوزوم ها» و «نانو داروها» دانست و تصریح کرد: داروهایی که در قالب سافت ژل یا کپسول ژلاتینی نرم تولید می شود، محصول اصلی شرکت سانا فارمد است. البته هر آن چیزی که مربوط به تولید این نوع از دارو باشد در تحقیق و توسعه شرکت ما به آن پرداخته می شود.

مدیرعامل شرکت سانا فارمد تاکید کرد: تلاش ما همیشه بر این است که روی لبه تکنولوژی روز داروسازی دنیا حرکت کنیم. واحد تحقیقات و توسعه شرکت ما بسیار به روز است و در زمینه مقالات و داروهای به روز دنیا که تائیدیه‌های بین المللی گرفته اند، مطالعات جدی انجام می دهیم.

او تصریح کرد: سعی ما بر این است که دانش و اطلاعات شرکت همیشه به روز باشد و بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که توان رقابت با نمونه های مشابه خارجی را داشته باشد تا بتوانیم علاوه بر رفع نیاز داخل به بازارهای بین‌المللی و صادراتی نیز دست یابیم. با توجه به تخصیص ارز ترجیهی برای این دسته از داروها میزان ارز بری آنها در طول سال بیش از 10 میلیون دلار می باشد و توسعه فعالیت ها می تواند در کاهش این میزان بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت سانا فارمد گفت: شرکت ما با تفکر تولید فرمولاسیون های داروهای خاص تشکیل شده است و پارک فناوری پردیس در حمایت از این نوع شرکت ها پیشگام است. همچنین زیر ساخت های موجود در این پارک، شتاب بیشتری به شرکت ها در به تولید رساندن محصولاتشان می دهد و امکان موفقیت تیم تحقیقاتی شرکت ها را افزایش می دهد. بنابراین ما برای شروع و ادامه کار پارک فناوری پردیس را انتخاب کردیم. در آغاز کار به کمک شتاب دهنده هنام فارمد فعالیت های خود را آغاز و تاکنون با این شتابدهنده همکاری می‌کنیم.

پورضیا تصریح کرد: پارک فناوری پردیس در موارد مختلفی از جمله استقرار در کارخانه نوآوری آزادی، نامه نگاری با ارگان های مختلف دولتی اعم از گمرک، سازمان صنعت و معدن، سازمان غذا و دارو و ... کمک های تسهیل گر بسیاری به ما ارائه داده است.

او گفت: پارک فناوری پردیس همیشه برای کمک به فعالیت های شرکت هایی نظیر ما نقش تسهیلگری داشته اما توصیه من این است که برای افزایش ارتباط و معرفی بیشتر شرکت‌های عضو به سازمان‌های دولتی و غیردولتی نیز ساز و کارهایی در نظر گرفته شود. برای مثال ارائه تاییده هایی در زمینه ثبت برند که این روزها بسیار مهم است، پارک فناوری پردیس کمک های بسیاری می‌تواند به ما و دیگر شرکت‌ها برای تایید محوصلات تولیدی مان ارائه دهد.

انتهای پیام/