فناوری ساخت فونداسیون پیچی توسط شرکت پای بومی‌سازی شد

شرکت «فونداسیون پیچی پای» مستقر در کارخانه نوآوری آزادی موفق به تولید «پای» شده که یک نوع فونداسیون پیچی از جنس فلز است. این نوع فونداسیون از یک شفت لوله‌ای با یک یا چند صفحه مارپیچ فلزی تشکیل شده است که نیروی کششی یا فشاری حاصل از سازه را از طریق شفت و صفحات مارپیچ به زمین منتقل می‌کند.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، شرکت فونداسیون پیچی پای از دو سال پیش با حضور در کارخانه نوآوری آزادی توانسته است با واردات این فناوری به کشور به فعالیت بپردازد. فونداسیون پیچی پای جهت اجرای سازه های مختلف طراحی، تولید و قابل اجراست، این روش سریع، ساده، دوستدار طبیعت، مقرون به صرفه و جایگزین مناسبی برای فونداسیون های بتنی است.

بهنام بیدار مدیرعامل این شرکت گفت: در دنیا این فناوری به نام Helical pile مطرح است و کشورهایی مانند آمریکا و آلمان دستورالعمل ها و آیین نامه های خاصی برای این نوع فونداسیون دارند و سالهاست در این زمینه فعالیت دارند.

وی افزود: این فونداسیون به شکل پیچی و تشکیل شده از فولاد و با روکش گالوانیزه است و کاربری های مختلفی در حوزه های ساختمان، ویلاسازی، گلخانه ها و هم چنین در ساخت لوازم تولید انرژی مانند پنل های خورشیدی، دکلهای انتقال برق و... دارد.

بیدار ادامه داد: در حال حضار 5 نفر نیروی اصلی و بین 10 تا 15 نفر نیروی اجرایی با این شرکت دانش بنیان همکاری دارند.

مدیرعامل شرکت پای از عرضه تجاری سه محصول برای 12 کاربری مختلف خبر داد و افزود این محصولات در ساخت و سازها و هر نوع سازه ای که نیاز به فونداسیون دارد استفاده می شود.

بیدار با اشاره به حضور این شرکت دانش بینان در کارخانه نوآوری آزادی گفت: استفاده از منابع مالی ارائه شده در کارخانه از یکسو و کارگاه های موجود در کارخانه از سویی دیگر در رشد و تقویت این استارتاپ نقش موثری داشته است. هم چنین متخصصان کارخانه نوآوری آزادی در رشد و راهنمایی این شرکت نقش داشته اند.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت بومی سازی این فناوری و مقرون به صرفه بودن آن در مقایسه با نمونه های مشابه گفت: دستگاه های اجرایی به عنوان مهمترین بازار مصرف این نوع فونداسیون باید با به روز آوری مقررات و دستورالعمل های خود راه را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان هموار سازند تا ضمن حمایت از این شرکت ها، از خروج ارز نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/