کد خبر: 71
دوشنبه , 03 آذر 1399 - 16:32
«فنون اقناع در رسانه» منتشر شد

انتشارات دانشگاه تهران، کتاب فنون اقناع در رسانه را به بازار نشر آورد.

سیدمهدی شریفی دانشیار دانشگاه تهران در پیش‌گفتار کتاب تصریح کرده است: «ارتباط بین افراد و گروه‌های اجتماعی اگر از رهگذر اقناع، رضایت و بدون فریب با دستیابی به عمق ذهن و دل انسان‌ها صورت گیرد، رشد تمدنی ملت‌ها را به همراه خواهد داشت که  رسانه‌ها پیشگامان چنین رسالتی در توفیقات جامعه محسوب می‌شوند.

شریفی اضافه کرده است: ذهن ابر هوشیار و خلاق در فضایی که عقیم‌گری خلاقیت وجود نداشته باشد، بسیاری از فطرت‌های پاک را با فنون اقناع رسانه‌ای به آگاهی ناب نزدیک می‌کند.

از مهمترین بخش‌های این کتاب هفت فصلی میتوان به فرایند انتقال 360 درجه ای پیام، تاثیرات پیام بر سیستم اول و دوم، نظریه‌های اقناع، پیش اقناع، اشتراک اقناع با علوم، استراتژی‌های محتوا و همچنین اقناع بر پایه ایتوس ، پاتوس و لوگوس اشاره کرد.

حوزه‌های مورد بررسی اقناع در این کتاب نیز به ابعاد مختلف رسانه‌ای نظیر اخبارمکتوب، پادکست، خبر تلویزیونی، کنداکتور هوشمند، روایت، زاویه دوربین، فیلم سینمایی، انواع مستند خبری، آگهی‌های بازرگانی، زبان بدن، پژوهش‌های خبری، تئاتر، رنگ‌ها، موسیقی، نورپردازی، تدوین و فضای مجازی را دربرمی‌گیرد.

کتاب «فنون اقناع در رسانه» از آخرین یافته‌های مقالات، کتب و تجارب بشری استفاده کرده است و به فنون و تکنیک‌هایی می‌ پردازد که هر فرد به عنوان یک رسانه و نیز سایر رسانه‌ها، اعم از رسانه‌های سنتی و مجازی، با به کارگیری آن‌ها می‌توانند مخاطب و مشتریان خود را به ایجاد، تغییر یا تقویت یک باور ترغیب کنند و این تمایل با رضایت کامل مخاطب و بدون احساس فریب خواهد بود.

گفتنی است دکتر باقر ساروخانی پدر علم اقناع مقدمه کتاب را نگاشته است .

شماره تماس در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص کتاب: 09198211180