کد خبر: 529
جمعه , 03 دی 1400 - 14:50
قزوین در بحران کم آبی و نشست زمین

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین گفت: اگر اعتبارات مدیریت بحران، به صورت صحیح و درست در مسیر امدادرسانی هزینه شود دیگر مشکلات کنونی وجود نخواهد داشت بنابراین این موضوع و راه‌اندازی این صندوق در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

بانگ اقتصاد به نقل از ارتباط امروز، در حال حاضر در بحث کم آبی و فرونشست زمین که ۲ مسئله مهم در استان است باید از تیم‌های دانش بنیان استفاده کنیم و هم اکنون تیم ویژه‌ای برای بررسی بحران مدیریت آب در استان تشکیل شده است که به زودی نتایج بررسیهای آنها اعلام می شود.

محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ایجاد صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی منجر به ایجاد اطمینان خاطر و آسودگی شهروندانی می‌شود که در معرض حوادث طبیعی هستند.

در ادامه گزارش روابط عمومی استانداری قزوین که این سخنان را مخابره کرده، به نقل از استاندار آمده است: متأسفانه از گذشته تاکنون مدیریت بحران در کشور با یک چرخه معیوب در حال انجام است. زیرا وظیفه ذاتی دولت، امدادرسانی به حادثه دیدگان است نه جبران خسارت و چون این فرآیند به خوبی و به درستی انجام نمی‌شود دولت وارد چرخه جبران خسارت می‌شود.

برای شناخت مدیریت بحران و آسیب پذیری مناطق در برابر بلایای طبیعی، بررسی عامل‌های اصلی مؤثر در آسیب پذیری مدیریت بحران ضروری است.استاندار قزوین با بیان اینکه ما باید یک سناریوی مشخص برای وقوع حوادث و بحران‌ها داشته باشم تا غافلگیر نشویم، تصریح کرد: باید ضریب آسیب پذیری حوادث تعیین شود و پس از آن با اولویت بندی لازم، برنامه‌ها عملیاتی گردد.

انتهای پیام/