مدیرعامل اسنپ: سهم اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی ۹۰ درصد است

مدیرعامل اسنپ خبر از سهم ۹۰ درصدی این شرکت از بازار تاکسی‌های اینترنتی در کشور داد.

به گزارش بانگ اقتصاد، محمد خلج با اعلام اینکه اسنپ در ۲۶۲ شهر بزرگ و کوچک در سراسر ایران فعالیت می‌کند اما ۷۵ درصد سفرهای تاکسی‌های اینترنتی فقط در ۸ استان اتفاق می‌افتد گفت: «استان‌های تهران، البرز، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، قم، خوزستان و آذربایجان شرقی استان‌هایی هستند که نقش اصلی در سهم بازار هر یک از تاکسی‌های اینترنتی بازی می‌کنند. به طور مثال اسنپ در ۲۰ دی ماه در تهران رکورد یک میلیون و ۷۱ هزار و ۶۲۸ سفر را ثبت کرده است.»

در اصل می‌توان نتیجه گرفت که هر کدام از تاکسی‌های اینترنتی فعال در کشور موفق به دریافت سهم عمده در این استان‌ها شوند می‌توانند سهم قابل توجهی از بازار به دست آورند.

محمد خلج مدیرعامل اسنپ سهم این تاکسی اینترنتی در بازار را ۹۰ درصد تخمین می‌زند. عکس از راه پرداخت

خلج اعلام کرد که اسنپ در ۱۴ دی‌ماه نیز رکورد ۳ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۶۹ سفر را در کل کشور به ثبت رسانده است.

طبق گفته مدیرعامل اسنپ تعداد سفرهای ثبت شده اسنپ در آذرماه ۱۴۰۱ برابر با ۹۹ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۵۰۵ سفر بوده است. او این میزان سفر را با سفرهای ثبت شده در کدال برای شرکت رقیب که در بورس پذیرفته شده است مقایسه می‌کند و نتیجه می‌گیرد که اسنپ ۹۰ درصد از بازار تاکسی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است.
به گفته‌ی خلج اسنپ شفافیت را ماهیت بازار رقابتی می‌داند و برخی از اطلاعات مربوط به سهم خود در بازار تاکسی‌های اینترنتی را به طور فصلی و سالانه منتشر می‌کند.
مدیرعامل اسنپ در مورد راستی‌آزمایی اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت‌ها اضافه کرد: «اطلاعاتی مانند ارزش هزینه‌های سفر در سامانه کدال مشخص است و به محض حضور تمامی بازیگران یک حوزه در بازار سرمایه امکان قیاس اعداد برای مخاطبان بازار سرمایه فراهم می‌شود.»

تپسی به صورت مرتب گزارش‌های مالی خود را روی کدال منتشر می‌کند و در آخرین گزارش منتشر شده از سوی این تاکسی اینترنتی پذیرفته شده در بورس درآمد تپسی در آذر ماه سال جاری حدود ۶۱۷ میلیارد ریال بوده است که رشد یازده درصدی نسبت به ماه قبل از آن را نشان می‌دهد. با توجه به این میزان درآمد مدیرعامل اسنپ تخمین می‌زند که سهم اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی ۹۰ درصد است. این سهم بازار به طور مقطعی و بر اساس استراتژی‌ مالی رقبا (بر اساس گزارش مالی کدال) تغییراتی ناپایدار داشته اما در نهایت تغییر ماندگاری در بحث سهم‌ بازار نداشتیم.

او تاکید کرد که سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را همان ۸ استان تاثیرگذار تعیین می‌کنند چرا که ۷۵ درصد سفرها در آن استان‌ها اتفاق می‌افتد و میزان سفرها در سایر استان‌ها فقط می‌تواند به صورت مقطعی بازار را تغییر دهند.

او همچنین در مورد برنامه ورود به بورس اسنپ گفت: «همانطور که پیشتر مدیرعامل ایرانسل به عنوان یکی از سهمامداران اسنپ اعلام کرده است برنامه‌ریزی برای ورود به بورس انجام شده است و اسنپ طبق خواسته سهامدارانش وارد بورس خواهد شد و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی و آماده کردن ساختارهای مورد نیاز برای بورس هستیم تا هنگام دریافت مجوز برای ورود به بورس کمترین تغییرات در ساختار اتفاق بیافتد.»

انتهای پیام/