مرکز توسعه فناوری پارک پردیس زمینه‌ساز هم‌افزایی اعضای زیست‌بوم فناوری و نوآوری

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس، گفت: رویداد پردیس سامیت یکی از بزرگترین رویدادهایی است که سعی می‌کند کلیه عناصر سیستم نوآوری و فناوری کشور را در یک فضای دوستانه گرد هم آورد.

"میلاد صدرخانلو" رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار بانگ اقتصاد تصریح کرد: ما در مرکز توسعه فناوری پارک پردیس به عنوان متولی دبیرخانه شبکه فناوری گروه D8 تلاش کردیم تا در رویداد پردیس سامیت امسال فعالیت‌های شبکه تبادل فناوری گروه D8 را به عنوان فرصت توسعه کسب‌وکار بین‌المللی به کلیه فعالین اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور معرفی کنیم و احساس می‌کنیم در این زمینه ظرفیت‌های بسیار بالایی در این شبکه بین‌المللی وجود دارد. همچنین این امکان برای هواداران اکوسیستم فناوری کشور میسر است تا با حضور در این بازار که یک‌هشتم جمعیت کل دنیا را تشکیل می‌دهند بتوانند به کسب‌و کارشان رنگ و بوی بین‌المللی بخشند.

تعامل ۸ کشور توسعه اسلامی در رویداد TIM 2021

صدرخانلو درخصوص رویداد سرمایه‌گذاری فناوری 8 کشور توسعه اسلامی که با حضور 40 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی 28 و 29 بهمن ماه به میزبانی پارک فناوری پردیس برگزار شد گفت: این رویداد با استقبال خوب مخاطبان و سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی مواجه شد و ما توانستیم ذهنیت مثبتی در بین سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به این 8 کشور ایجاد کنیم و در همین راستا یک قرارداد ۵ میلیون یورویی بین ایران و اندونزی در حاشیه این رویداد به امضا رسید که دستاورد خوبی برای این شبکه محسوب می‌شود. همچنین تلاش کردیم تا سرمایه‌گذاران ۸ کشور عضو به واسطه این رویداد با یکدیگر و با زیست‌بوم کشورهای عضو گروه D8 آشنا شوند و باتوجه به ظرفیت بالایی که داشتند زیرساخت لازم برای شروع سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های فناورانه در این 8 کشور ایجاد گردد که بحمدالله توانستیم این معرفی و آشنایی را به وجود بیاریم و بازخوردهایی که از سرمایه‌گذاران و شرکت‌کنندگان گرفتیم نشان‌دهنده درصد بالای رضایتمندی در بین اعضا بود و امیدواریم که مقدمه‌ای برای یک جهش در تجارت فناوری در هشت کشور در حال توسعه اسلامی باشد.

ملاقات اجزای زیست‌بوم فناوری و نوآوری در INOTEX 2021

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس، در پایان درخصوص برگزاری دهمین نمایشگاه اینوتکس افزود: دهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX 2021 بهار سال آینده به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و در محل پارک فناوری پردیس ناحیه نوآوری برگزار خواهد شد و امیدواریم این نمایشگاه بعد از چندین وقفه در برگزاری نمایشگاه‌های حضوری با استقبال خوب علاقمندان این حوزه مواجه شود و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور از این فرصت برای حضور در ناحیه نوآوری کشور استفاده کنند.

گفتنی است؛ اینوتکس محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصان و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، مخترعان و سیاست‌گذاران است. تا کنون ۹ دوره از نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با حضور بیش از ۱۸۵۰ شرکت و استارتاپ و نیز بازدید بیش از ۶۰۰۰۰ نفری مخاطبان و انعقاد ۱۴۰ تفاهم نامه برگزار شده است. همچنین حضور ۲۵ کشور در این رویداد نشان دهنده اهمیت اینوتکس از نگاه سایر کشورهاست.

گردآورنده: سمانه فتح آبادی