مطالباتی که نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند/ پخش برنامه «بهارستان» از شبکه «شما»

برنامه «بهارستان»، به تهیه کنندگی مهدی برومند و سردبیری مریم فیروزی با اجرای سیاوش صفاریان پور و حضور نمایندگان مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هر هفته سه شنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه «شما» پخش می شود.

بانگ اقتصاد، مهدی برومند تهیه کننده برنامه بهارستان درباره این برنامه اظهار کرد: برنامه بهارستان یک برنامه گفتگو محوری است که درباره ویژگی ها، مزیت ها، ظرفیت ها، توانایی ها،نیازها، مشکلات، خواستها،امیدها و آرزوها،چشم اندازهای مردم حوزه انتخابیه آنها و چگونگی اقدامات، فعالیت ها و تلاش های نمایندگان برای تحقق آن می باشد.

وی افزود: در این برنامه از طرح ها و برنامه ها، چگونگی متمرکز کردن امکانات، مهیا نمودن زمینه ها، بکارگیری استعدادها و لزوم پذیرفتن نقش ها و مسئولیت ها و ضرورت به انجام رساندن وظایف می پردازد.

برومند اضافه کرد: در این برنامه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این سوالات( چرا باید انجام فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متناسب با قابلیت ها و شرایط هر منطقه برنامه ریزی و اجرا شود؟

چگونه باید برای استفاده درست و خردمندانه از سرمایه های با ارزش انسانی و منابع منحصربفردِ مادی و سرزمینی با تصمیمات هوشمندانه در  سرمایه گذاری، تخصیص منابع،تنظیم بودجه و قانونگذاری دقیق/ منظم و پیوسته و عقلانی عمل کرد؟

چطور می توان با آسان نمودن مسیر اجرای قوانین و نظارت مداوم و آگاهانه و بدون تبعیض، بر حسن انجام آن، توسعه متوازن و رشد پایدار را برای روستاها شهرها و استان های کشور پهناورمان به ارمغان آورد؟) مطرح می شود.

این تهیه کننده برنامه بهارستان به جزئیات برنامه پرداخت و گفت: بهارستان گفتگویی است، با نمایندگانی که مردم برای خود انتخاب کرده اند، صحبت هایی از جنس زندگی،کسب و کار، دیدنی ها و خوردنی ها، فرهنگ و تمدن و آداب و رسوم، توانایی ها و نیازها و برنامه ریزی ها،کار های انجام شده و نشده غم ها و شادی ها و نگرانی ها...

وی به ویژگی های خاص این برنامه اشاره کرد و افزود: در فصل جدید سیاست های اجرایی کشور که با شروع به کار دولت سیزدهم آغاز خواهد شد، بیشتر از آینده خواهیم گفت و بر لزوم تمرکز مجلس بر دو وظیفه اصلی خود یعنی‌ قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین تاکید خواهیم کرد، با توجه به طراحی، تهیه و تنظیم دقیق اسناد برنامه پنج ساله توسعه کشور بر مبنای سندآمایش سرزمین که به روشنی ویژگی ها و مزیت های نسبی هر استان را برای نقش آفرینی مؤثر در اقتصاد ملی کشور تعیین نموده، نمایندگان هر حوزه انتخابیه با تمرکز بر نیازهایی که تحقق اهداف این اسناد در زمینه های مربوط به وظایف قوه مقننه دارند می توانند موجبات رشد پایدار و توسعه متوازن آن ناحیه و در نهایت کشور را فراهم آورند، و در مقیاس ملی و منطقه ای پایدارترین آرایش سه مؤلفه مردم، سرمایه، منابع طبیعی و محیطی را بر اساس وضعیت مادی و معنوی جوامع منطقه ای، ارزش های اعتقادی، سوابق فرهنگی آنان رقم زنند، و با اتخاذ رویکردی متفاوت و متناسب برای دستیابی به پیشرفت، توسعه ملی و جهش همه جانبه از فرصت های پیش رو به بهترین نحو استفاده نمایند.  همانگونه که ملاحظه می کنید گفتمان طراحی شده در این برنامه گفتمانی جریان ساز منسجم و هدفمند در راه تحقق اهداف کشور با در نظر گرفتن نیاز امروز و  آینده است.

برومند ادامه داد: برنامه«بهارستان» توسط معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما حمایت می شود، و بستر مناسب تولید و پخش آن توسط شبکه «شما» که یکی از اهداف اصلی اش توجه ویژه به انعکاس توانمندی ها، استعدادها، نیازها، مشکلات و خواستهای مردم استان های کشور است فراهم گردیده، و در نهایت  با آگاهی از نقش مؤثر شبکه های استانی در جذب مخاطبان این برنامه امکان بازپخش «بهارستان» از شبکه های مراکز را نیز میسر نموده است.

وی افزود: «بهارستان» هر هفته سه شنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه شما پخش می شود و تکرار آن را هم می توان در همان هفته از شبکه استان مربوطه مشاهده کرد. تاکنون دو قسمت از این برنامه پخش شده است: قسمت اول: به استان خراسان شمالی با حضور دکتر علی جدی نماینده شیروان و دکتر محمد وحیدی نماینده بجنورد،مانه و سملقان،گرمه، جاجرم،راز و جرگلان و دومین قسمت به استان فارس با حضور دکتر محمد جواد عسکری نماینده داراب و زرین دشت و دکتر روح الله نجابت نماینده شیراز و زرقان اختصاص داشت.