کد خبر: 17
پنجشنبه , 27 شهریور 1399 - 19:08
معرفی جایگزین پرداخت‌های نقدی و کارتخوان

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: استفاده از کیف پول الکترونیکی، بهترین جایگزین پرداخت‌های نقدی و حتی کارتخوان است.

بانگ اقتصاد، محمدعلی محمود زاده در این باره افزود: باید برای استفاده از کیف پول الکترونیکی یک ساختار فراگیر در نظام پرداخت کشور ایجاد شود. وی اضافه کرد: نخستین بار این کار در بانک ملی و با استفاده از نرم افزار تلفن همراه ایوا انجام و امکان پرداخت از طریق کیف پول الکترونیکی و بدون نیاز به وجه نقد و کارت خوان و از طریق تلفن همراه و بارکد خوان فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: اگر هر دو طرف خریدار و فروشنده از این نرم افزار استفاده کنند انتقال وجه به راحتی صورت می‌گیرد. وی افزود: استفاده از کیف پول الکترونیکی باید در همه پرداخت‌ها و برای همه بانک‌ها به صورت یکپارچه و فراگیر امکان پذیر شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمودزاده گفت: این روزها که با مشکل بیماری کرونا مواجه هستیم و باید از پرداخت‌های نقدی پرهیز کنیم استفاده از کیف پول الکترونیکی، بهترین راه برای پرداخت است. وی ادامه داد: همچنین با توجه به برخی از محدودیت‌ها برای تامین دستگاه‌های کارتخوان و هزینه بالای آن، به جای کارت خوان نیز می‌توان کیف پول الکترونیکی را برای همه پرداخت‌ها عملیاتی کرد.