نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری برگزار شد/ اینوتکس بزرگ‌ترین گردهمایی فناوران و نوآوران

نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری( INOTEX 2022)، یکشنبه 24 بهمن ماه 1400، با حضور "مهدی صفاری نیا" رئیس پارک فناوری پردیس، "اکبر قنبرپور"معاون توسعه نوآوری پارک پردیس و "سجاد عباسی فشمی" دبیر نمایشگاه و جمعی از اصحاب رسانه، در محل کارخانه نوآوری های وی برگزار شد.

به گزارش بانگ اقتصاد، در ابتدای این نشست مهدی صفاری نیا، گفت: پایه‌گذاری اینوتکس برای تبادل دانش و مذاکره با شرکت‌ها شکل گرفت. در حدود 6 دوره از نمایشگاه با همین رویکرد جلو رفت و از سال 93 گام‌هایی در جهت ایجاد نوآوری‌های شتابدهنده بوجود آمد. در همین راستا، علاوه بر توسعه رویدادهای کارآفرینی صدها رویداد با همین رویکرد شکل گرفت که با شکل‌گیری این اکوسیستم پوست‌اندازی استارت‌آپ‌ها امری ضروری به نظر می‌رسید.

وی افزود: در حال حاضر چند سالی است که اینوتکس به عنوان رابط رسانه‌ای بین شرکت‌ها به حساب می‌آید و در حوزه استراتژی‌های کارآفرینی استیج اینوتکس همواره دارای جذابیت بوده است. همچنین در حوزه استارتاپ‌ها اینوتکس تنها به حوزه کارآفرینی توجه نداشته و با درگیر کردن دانشجویان و دانش‌آموزان تمامی اقشار جامعه را درگیر خود کرده است.

صفاری‌نیا اضافه کرد: از سال گذشته به صورت فیزیکی و کامل نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود که در همین راستا حوزه‌های مختلفی در حال اضافه شدن به این رویداد فناورانه است و اینوتکس 2022 با هدف اینکه بزرگترین رویداد استارتاپی غرب آسیا باشد برگزار خواهد شد. همچنین، برگزاری جشنواره صدف را در دستور کار داریم و در سال آینده ۶ رویکرد جدید را مدنظر قرار خواهیم داد و دومین نشستی که در اینوتکس سال آینده برای اولین بار برگزار خواهد شد نشست منطقه‌ای غرب آسیا خواهد بود و روسای فناوری این کشورها در اینوتکس شرکت خواهند داشت. همچنین، در این دوره از رقابت‌ها میز خدمت و اینوتکس گیم را خواهیم داشت که رونق دادن به بازی‌های کامپیوتری را موضوعیت کار خود دارد و سایر بخش‌های اینوتکس نیز به قوت خود باقی خواهد ماند.

در ادامه اکبر قنبر پور گفت: از سال گذشته نمایشگاه اینوتکس را در محل پارک نوآوری پردیس آوردیم و یکی از مهمترین رویدادهایی است که در این پارک برگزار خواهد شد و برای اینکه رویدادهای کشور بتواند در شرایط ترجیحی و آسان‌تری برگزار گردد پارک فناوری پردیس از نظر مکانی جای مناسبی خوهد بود. همچنین، در سال گذشته 24 هزار نفر از پارک فناوری پردیس بازدید کردند و در طول این ده سال ما میزبان مشارکت کنندگان مختلف از 40 کشور دنیا بودیم و یکی از اتفاقات خوب در اینوتکس سال گذشته جوان شدن بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان نمایشگاه بود. همچنین، حضور جامعه بانوان در اینوتکس یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرد. چراکه به ازای هر 3 مرد، 1 زن شرکت کننده است و در این راستا نیاز است تا حضور بانوان پررنگ تر گردد چرا که ما در تلاش برای افزایش نقش بانوان در اکوسیستم استارتاپی هستیم.


حوزه‌های فعالیت شرکت‌کنندگان


معاون توسعه نوآوری پارک پردیس در ادامه افزود: ما محدودیتی برای حوزه‌ها نداریم و تمامی حوزه‌ها می‌توانند فعالیت کنند. حوزه دوم موضوع فناوری‌های هوشمند است که طیف وسیعی را شامل می‌شود و حوزه بعدی حوزه فناوری‌های سلامت محور است. بخش قدیمی رویداد اینوتکس بخش نمایشگاهی اینوتکس است و بخش سوم ما بخش‌های جانبی است که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند. همچنین تورهایی که برگزار می‌شود یکی دیگر از تسهیلات بوده و در بخش نمایشگاهی ما حدود 15 بازیگر را شناسایی کردیم که شرکت‌های دانش‌بنیان، تیم‌های استارتاپی، صنایع اقتصادی، ارائه کنندگان فضای کار اشتراکی در این دسته هستند.

سجاد عباسی فشمی نیز در ادامه گفت : یازدهمین دوره اینوتکس 20 تا 23 اردیبهشت ماه 1401 در فضای باز در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد. ما در بخش نمایشگاهی محدودیت خاصی نداریم و هر شرکتی که محصول نوآورانه‌ای را عرضه کند می‌تواند شرکت‌کننده باشد. همچنین، ثبت‌نام زودهنگام مختص شرکت‌هایی خواهد بود که زودتر ثبت‌ نام می‌کنند.

ما به غیر از بخش نمایشگاهی مشابه سال گذشته بخش‌های رویدادی را خواهیم داشت و مانند هر سال استیج اینوتکس را داریم که موضوعات حال کسب و کار در سال‌های آینده را عرضه می‌کند. همچنین، رویداد دیگری که هر ساله در اینوتکس برگزار می‌شود  رویداد اینوتکس پیچ است که در 7 استان برگزار می‌شود و در هر استان دو تیم برنده ضمن حمایت‌هایی که به آنها ارائه می‌شود برای فینال معرفی می‌گردند و رویدادهای دیگر مثل اختتامیه نشست کنز و.... از جمله رویدادهای دیگری است که در کنار رویداد اینوتکس برگزار خواهد شد . همچنین، بخش کافه سرمایه اینوتکس یکی از رویدادهای جانبی است که هر ساله برگزار می‌شود  و مختص رویارویی سرمايه‌گذاران و سرمایه‌پذیران است.

انتهای پیام/