نشست هم اندیشی اعضای هیات موسس رسبان با نماینده منتخب مدیران مسوول در هیات نظارت

جلسه مشترک شورای مرکزی انجمن بانوان رسانه‌ای ایران با حضور چهار تن از اعضای هیات مدیره به نمایندگی از سایر اعضاء با پدرام پاک‌آیین، عضو منتخب مدیران مسوول رسانه‌های کشور در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات و هرمز هوشمند زاد، فعال و استاد پیشکسوت رسانه برگزار شد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی رسبان، پاک آیین در این دیدار پس از شرح مختصری از فعالیت‌های خود در حوزه زنان و رسانه گفت: جنسیت‌زدگی در حوزه رسانه نباید موجب بازماندن طیف وسیعی از فعالان رسانه‌ای کشور یعنی بانوان از حقوق مادی و معنوی‌شان گردد.

 وی پرهیز از نابرابری را ضرورت و ماهیت کار رسانه دانست و افزود: حضور بانوان در حوزه ادبیات و رسانه می‌تواند برگ برنده‌ای برای تعالی فرهنگ جامعه بوده و در رشد و آموزش نسل آینده بسیار موثر واقع گردد.

پاک‌آیین در ادامه بر حمایت و جایگاه ویژه این نهاد در تامین امنیت بانوان رسانه‌ای کشور تاکید و تصریح کرد: هیات نظارت بر مطبوعات توانایی تامین امنیت شغلی و روانی بانوان رسانه‌ای کشور را دارد.

همچنین، در ادامه هوشمند  جایگاه و نقش هیات نظارت بر مطبوعات و خانه مطبوعات ایران را در ایجاد امکانات رفاهی و تسهیلات مرتبط با خبرنگاران بسیار تاثیرگذار دانست و بر اهتمام این نهاد مسوول در تخصیص امکانات بهتر به بانوان رسانه‌ای تاکید کرد.

در ادامه ماهی صفت، رئیس هیات موسس انجمن بانوان رسانه‌ای ایران به بیان موفقیت‌های انجمن زنان رسانه‌ای پرداخت و گفت: تاکنون اقداماتی از سوی نهادها و تشکل‌های مربوط در خصوص رفع نابرابری‌ها در این حوزه صورت گرفته است ولی عدم وجود همدلی و یکپارچگی حلقه مفقوده تمامی این کوشش‌ها بوده است که انجمن رسبان با تمرکز بر این عامل در کنار طرح‌های توانمندسازی و هم‌افزایی فعالان زن رسانه‌ای قصد دارد تا خلاء موجود در این زمینه را برطرف گرداند.

رئیس هیات موسس انجمن بانوان رسانه‌ای ایران، در ادامه به شرح برخی از اقدامات صورت گرفته در جذب اعضاء انجمن و پایه‌ریزی نظام ساختارمدارانه انجمن پرداخت.

 ماهی صفت یکی از مشکلات بانوان رسانه‌ای در شهرهای کوچک را عدم آگاهی از حقوق تعریف شده در قانون برای فعالان رسانه‌ای برشمارد و بر آگاهی‌بخشی بانوان رسانه‌ای توسط انجمن رسبان تاکید کرد.

در بخش دیگر این دیدار اعضای هیات موسس پس از معرفی و شرح کوتاهی از سوابق فعالیت‌های خود به بیان مشکلات بانوان رسانه‌ای و طرح دغدغه‌های خود در حوزه زنان و رسانه پرداختند.

در پایان پیشنهاداتی برای نظام‌مند تر شدن انجمن و ایجاد ساختار یکپارچه و هماهنگ از سوی دکتر پاک‌آیین مطرح و دو طرف بر به‌کارگیری حداکثری ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد اهداف تعالی‌بخش حوزه بانوان و رسانه‌ تاکید کردند.

شایان ذکراست ؛ دراین نشست تعدادی ازاعضای هیات موسس به نمایندگی از جامعه بانوان رسانه‌ای حضور داشتند :

نیلوفراحدیان
شیما سلیمانیان
سمانه فتح آبادی
شهره ماهی صفت