نصیرزاده: وزارت ورزش موافقت نکند، بانوان در مسابقات بدنسازی کاپ آسیا شرکت نمی‌کنند

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص فعالیت بانوان در این رشته توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش بانگ اقتصاد، طی روز‌های گذشته متوقف کردن فعالیت‌های بانوان در رشته بدنسازی از سوی معاونت توسعه ورزش‌های بانوان وزارت ورزش و جوانان حاشیه‌های بسیار زیادی را به وجود آورده بود و امروز عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نشست خبری در این باره اظهار داشت: هیچ یک از فعالیت‌های بانوان در رشته بدنسازی متوقف نشده است، اما در بحث برگزاری مسابقات باید مجوز‌های لازم صادر شود. در واقع برای برگزاری مسابقات فیتنس چلنج بانوان که مجوز گرفته شده است، باید برخی کار‌های تکمیلی هم صورت بگیرد. یکی از مواردی که نیاز به تکمیل شدن دارد، لباس مناسب برای این مسابقات است که راهکار‌های لازم برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر تمام باشگاه‌های کشور فعال هستند و بانوان به فعالیت‌های ورزشی خود ادامه می‌دهند. فدراسیون هم در بخش بانوان آموزش‌های خود را ادامه می‌دهد و در آینده هم برای برگزاری مسابقات در رشته مچ اندازی اقدام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون بدنسازی، با بیان اینکه ورزش امروزه به صنعت تبدیل  شده است، گفت: مسابقات کاپ آسیا در ۶ رشته به میزبانی کیش برگزار می‌شود و کشور‌های مختلف جهان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و رییس فدراسیون جهانی بدنسازی نیز به ایران سفر خواهد کرد. مسابقات در ۲ بخش بانوان و اقایان برگزار می‌شود.

اگر وزارت ورزش و جوانان موافقت نکند بانوان در مسابقات حضور نخواهند داشت


او درباره تعداد شرکت کنندگان و حضور بانوان در این مسابقات گفت: تایید وزارت ورزش و شورای برون مرزی برای برگزاری این مسابقات را گرفتیم. فیتنس چلنج بانوان ممنوع نشده، اما شورای برون مرزی برگزاری رقابت‌های آن را منوط به موافقت معاونت بانوان کرده و فردا درباره این موضوع تصمیم گیری می‌شود. با توجه به دفاعیات و مجوز‌های قبلی، مشکلی در این زمینه نداریم. در هر صورت اگر وزارت ورزش با برگزاری مسابقات بانوان مخالفت کند، به فدراسیون جهانی هم اعلام کردیم که مسابقات بدون حضور بانوان برگزار می‌شود.

مسابقات بانوان بدون حضور مردان در سالن برگزار می‌شود و داوران خانم مسابقات را قضاوت می‌کنند. تا این لحظه هند، عراق و سوریه برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کردند و افغانستان نیز اعلام کرد که مشکل بودجه دارد. با صالحی امیری درباره مشکل افغانستان صحبت کردم که گفت وظیفه ما است به این کشور کمک کنیم تا افغان‌ها نیز بتواند در این مسابقات حاضر شوند. اگر شرایط برای برگزاری مسابقات بانوان فراهم نشود، فدراسیون جهانی میزبانی این مسابقات را به یک کشور دیگر واگذار خواهد کرد.

همچنین برای کشور‌های قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، ژاپن و روسیه دعوتنامه ارسال کردیم و فکر می‌کنم با رایزنی‌های انجام شده کشور‌های زیادی برای حضور در این مسابقات به ایران می‌آیند.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که آیا جوایز نقدی در رقابت‌های کاپ آسیایی اهدا خواهد شد یا خیر، گفت: جایزه نقدی برای این مسابقات در نظر نگرفتیم، اما اگر بتوانیم حامی مالی پیدا کنیم احتمال دارد به نفرات برتر جوایز نقدی داده شود.

رشته‌های مچ اندازی و پاورلیفتینگ بانوان مجوز کتبی نداشتند


 بانوان در رشته‌هایی مانند مچ اندازی و پاورلیفتینگ با موافقت وزارت ورزش فعالیت داشتند، اما مجوز کتبی برای این رشته‌ها وجود نداشت. فیتنس چلنج هم چنین شرایطی داشت. کاظمی پور این نگاه را ندارد که فعالیت بانوان ممنوع شود، اما می‌گوید باید چارچوبی در این زمینه وجود داشته باشد و بر اساس دستورالعمل مسابقات برگزار شود. معاونت بانوان بیشتر از ما مشتاق فعالیت بانوان است و قطعا با همکاری و مشارکت می‌توانیم به تفاهم‌های لازم برسیم.

می‌گفتند در فدراسیون مدرک مربیگری میفروشند


رئیس فدراسیون بدنسازی درباره دلیل برگزاری مجمع فوق العاده این فدراسیون و مباحث مطرح شده در این مجمع گفت: بر اساس دموکراسی موجود، این حق طبیعی اعضای مجمع است که از رئیس منتخب خود سوال کنند. من نمی‌دانم کدام یک از روسای هیئت‌ها از من سوال دارند، اما معاونت قهرمانی خواستار برگزاری مجمع فوق العاده شد. در مجمع برخی مسائل که بیشتر بر اساس شنیده‌ها بود مطرح شد، اما هیچکدام از این مسائل قبلا ثابت نشده بود، مثلا گفته بودند که در فدراسیون مدرک مربیگری می‌فروشند و ما خواستیم که این موضوع ثابت شود. تا این لحظه حتی یک مورد فروش مدرک مربیگری در فدراسیون هم ثابت نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از سوالات از روی عدم آگاهی بود. ما به سوالات پاسخ دادیم و مستندات را ارائه کردیم. در نهایت رای اعضای مجمع نشان دهنده این بود که پاسخ‌های ما باعث روشن گری شده است. اگر دوستان از ما توضیح می‌خواستند، قطعا مستندات خودمان را ارائه می‌کردیم.

انتهای پیام/