به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی کارن کراد، «کافه سرمایه»، فرصتی ویژه برای صاحبین شرکتهای نوپا و استارتاپها، برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایهگذاران میباشد. این رویداد، گردهمایی تخصصی شرکتها، سرمایهگذاران حقیقی و حقوقی و گروهی از استارتاپهای برتر، جهت تسهیل امر جذب سرمایه و ایجاد زمینه رشد برای استارتاپهایی که نیاز به جذب سرمایه دارند، تدارک دیده شده است و در آن استارتاپها، فرصت ارائه طرحهای خود را به شبکه سرمایهگذاران، خواهند یافت. استارتاپهای شرکت کننده در این رویداد، با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز و حوزه فعالیت و خدماتشان، به سرمایهگذاران متناظر معرفی شده و جلسات ویژهای برای آنها ترتیب داده خواهد شد.
در این رویداد، ۳۱ استارتاپ متقاضی سرمایه و ۳۹ سرمایهگذار حقیقی و حقوقی حضور دارند که تیم ۱۵ نفره کارن کراد، به برگزاری و مدیریت جلسات خصوصی سرمایهگذاری بین استارتاپها و سرمایهگذاران میپردازند. در اولین روز از کافه سرمایه تعداد ۱۵۱ جلسه خصوصی آنلاین، بین استارتاپها و سرمایهگذاران از طرف سامانه تامین مالی و سرمایهگذاری کارن کراد، تنظیم و برگزار شد.
این دوره از رویداد کافه سرمایه با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، شرکت تکنو تجارت، شرکت سرمایهگذاری جسورانه مدیریت ثروت ستارگان، شرکت سرمایهگذاری توسعه پایدار سپهر و مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و همچنین نیز با حمایت ویژه ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در قالب همسرمایهگذاری در حوزههای اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، بلاکچین، واقعیت گسترده، ابرداده و فضای ابری و حمایت ۵۰ درصدی از مبالغ سرمایه گذاری توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران (به صورت تسهیلات) برگزار میشود.
نحوه برگزاری این رویداد بدین صورت است که نماینده هر شرکت یا سرمایهگذار در اتاق مجازی اختصاصی خود بصورت آنلاین حاضر میشود و استارتاپها در مدت زمان ۳۰ دقیقهای مشخص شده، طرح خود را به آنها معرفی میکنند.
در این جلسات خصوصی، سرمایهگذارن به بررسی ابعاد مختلف استارتاپ میپردازند و در صورت علاقمندی به طرح و تمایل به سرمایهگذاری، تقاضای جلسات بیشتر برای مذاکره با استارتاپها را مطرح میکنند. بعد از پایان هرجلسه، فرم نظرسنجی برای سرمایهگذاران ارسال میشود که نظرات و بازخوردهای آنها پیرامون جلسات و طرحها، توسط تیم کارن کراد دریافت و بررسی شود. در این نظرسنجی، سرمایهگذاران امتیازات خود را برای هر استارتاپ در مورد مسائلی همچون: مزیت رقابتی طرح، کامل بودن تیم، توانایی رشد طرح، کانالهای فروش و بازاریابی و میزان خلاقیت ایده و … ثبت میکنند.