نوکیا در جستجوی گسترش در متاورس، وب ۳ و هوش مصنوعی است

در یک اقدام مهم، نوکیا استراتژی جامع خود برای 2030 را با تمرکز بر بهره‌گیری از پتانسیل متاورس، وب 3 و فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) رونمایی کرده است.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، این شرکت فنلاندی، افزایش قابل توجهی در تقاضای شبکه با رشدی در حدود 22 تا 25 درصد از سال 2022 تا 2030 را پیش‌بینی می‌کند. این افزایش انتظار می‌رود توسط گسترش فناوری‌های هوش مصنوعی تولیدی و دستگاه‌های واقعیت مجازی هدایت شود، زمانی که این فناوری‌ها با بخش‌های مصرف‌کننده و صنعتی ادغام شوند.

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های آینده

فدریکو گیلن، رئیس بخش زیرساخت شبکه در نوکیا، بر تعهد شرکت به گسترش سبد کالای تجهیزات و خدمات شبکه تأکید کرد. این ابتکار استراتژیک با هدف پاسخگویی به تغییرات در چشم‌انداز دیجیتال است، جایی که خطوط بین دنیای دیجیتال و فیزیکی به طور فزاینده‌ای کم رنگ می‌شوند. سرمایه‌گذاری نوکیا بر افزایش ظرفیت و کارایی شبکه برای پشتیبانی از نیازهای رو به رشد اینترنت، غیرمتمرکزسازی، بلاکچین و قراردادهای هوشمند متمرکز است.

متاورس در مرکز استراتژی نوکیا

علاقه نوکیا به متاورس به ویژه قابل توجه است. این شرکت با ایجاد دو آزمایشگاه مخصوص به تحقیقات متاورس و انجام آزمایش‌های عملی برای استفاده از این فناوری‌ها در صنعت، قدم‌های قابل توجهی به سوی این هدف برداشته است. یکی از این آزمایش‌ها شامل استفاده از هولولنز 5G متصل به مایکروسافت برای تسهیل نگهداری از راه دور هواپیما بود، که کاربردهای عملی واقعیت افزوده را در بهبود کارایی عملیاتی نشان داد.

شکل‌دهی آینده ارتباطات

گزارش استراتژی فناوری 2030 نوکیا، چشم‌اندازی برای آینده‌ای را ترسیم می‌کند که در آن ارتباطات پویا، هوشمند و به طور نامحسوسی در زندگی روزمره ادغام شده است. نوکیا فناوری AI، محاسبات ابری، متاورس، صنعت 5G و شبکه‌های API را به عنوان روندهای کلیدی معرفی می‌کند که دهه آینده را شکل خواهند داد. تا سال 2030، پذیرش گسترده متاورس انتظار می‌رود که انقلابی در بخش‌های مصرف‌کننده، شرکتی و صنعتی ایجاد کند، فرایندهای زنجیره تأمین و تولید را دگرگون سازد و مدل‌های کسب‌وکار جدید، غیرمتمرکز را از طریق وب 3 تسهیل کند.

ساخت یک اکوسیستم شبکه یکپارچه

رویکرد نوکیا به توسعه زیرساخت شبکه بر بهینه‌سازی عملکرد در زمان واقعی، اتوماسیون بدون لمس و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته تأکید دارد. معماری شبکه پیش‌بینی شده شامل یک سیستم دیجیتال خواهد بود. با پیش‌برد گذار شرکت‌های جهانی به شبکه‌های مجازی هوشمند، نوکیا با ترکیب پهنای باند موبایل و ثابت، مسیریابی IP و شبکه‌های نوری با نرم‌افزار و خدمات برای مدیریت آن‌ها به دنبال ایجاد یک شبکه واحد برای تمام خدمات است.

نوکیا برنامه دارد تا با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته، نحوه ارتباط افراد و اشیاء با یکدیگر را دگرگون کرده و خود را در خط مقدم تحول دیجیتال قرار دهد.

انتهای پیام/