نقش اساسی پارک فناوری پردیس در تحول صنایع

شاه میرزایی گفت: تامین و تجهیز نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی توسط شرکت های دانش‌بنیان یکی از اولویت‌هاست.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط‌ عمومی پارک فناوری پردیس، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه رونمایی از دو محصول جدید پارک فناوری پردیس گفت: صنعت پتروشیمی هر چقدر بتواند با دانش و تجهیزات نوآورانه حرکت کند موفق تر است و صنعت پتروشیمی کشور بالاتر خواهد رفت و تاکید ما سفارش کار به شرکت‌ های داخلی و تولید تجهیزات در داخل کشور است.

شاه میرزایی با اشاره به هدف گذاری های وزارت نفت در این عرصه اظهار داشت: در سالی که نام دانش بنیان بر آن گذاشته شده، چند طرح پایه گذاری شد که نیازها و تجهیزات صنعت پتروشیمی توسط شرکت های دانش بنیان ساخته شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به تاکید وزیر نفت بر ساخت کاتالیست‌ها و اتمام آن ظرف چهارسال گفت: اجرای کار در سال اول و پی‌ریزی آن بسیار مهم است، ازین رو سند جامع کاتالیست را در سال اول انجام دادیم و نیازها شناسایی شد و همزمان سفارش ساخت انجام شد.

وی ادامه داد: در همین رابطه دانش فنی و مجموعه شرکت ها شناسایی شدند تا توسط مراکز پژوهشی و دانش بنیان کار انجام شود.

شاه میرزایی با بیان اینکه پارک می تواند نقش اساسی و حیاتی در رشد صنایع کشور داشته باشد، گفت: هدف گذاری در حوزه نفت و پتروشیمی در دولت سیزدهم تکمیل کالاها و محصولات پتروشیمی و تجهیزات با تکیه بر صنعت داخل است و تلاش داریم تمام شرکت های ما که نیاز به کالا و تجهیزات دارند، سفارش از تولیدکنندگان داخلی بدهند و پارک فناوری پردیس نقش اساسی در این زمینه و تحول صنایع دارد و تمام شرکت های ما از طریق پارک پردیس می توانند به افرادی که سازنده هستند کمک کنند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید جهادگران علمی خوبی برای تاریخ کشورمان باشیم، اظهارداشت: در تلاشیم همه نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی را در داخل تامین و تجهیز کنیم و این صنعت باید در کشور جدی گرفته شود.

وی افزود: فناوران و مجموعه های دانش بنیان می توانند صنعت پتروشیمی را به نقطه بلندی در صنعت برسانند که نیاز امروز ماست و با ظرفیت بالای پارک فناوری پردیس و اتصال استارتاپ‌ها به حوزه صنعت نفت اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/