پارک پردیس نمونه موفق توسعه پارک‌های فناوری در کشورهای اسلامی است

چودری هماهنگ کننده کل کامستک در افتتاحیه کارگاه آموزشی مدیریت پارک‌های فناوری که در پاکستان برگزار می‌شود، گفت: شنیده بودم که پردیس شعار سیلیکون ولی ایران را دارد، اما پس از بازدید از این پارک، معتقدم پردیس سیلیکون ولی غرب آسیاست و نمونه موفقی برای توسعه پارک های فناوری در کشورهای اسلامی است.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، کارگاه آموزشی مدیریت پارک‌های فناوری با حضور نمایندگان پارک فناوری پردیس و به میزبانی کمیته دائمی علوم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) گشایش یافت. دستورکار این کارگاه تقویت همکاری‌های دوجانبه و تبادل تجربیات به مدت دو روز در «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان است.

نشست افتتاحیه این کارگاه آموزشی صبح امروز با حضور «محمد اقبال چودری» رئیس پاکستانی کمیته علوم و فناوری سازمان همکاری اسلامی، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان و مدیران پارک فناوری پردیس برگزار شد.

هیاتی از متخصصان علمی و مدیران از پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری ایران و غرب آسیا برای شرکت و تبادل تجربیات با متخصصان پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرده است.

براساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه رویداد علمی کامستک دیپلمات‌های برخی از کشورهای اسلامی به همراه بیش از یکصد کارشناس و متخصص پاکستانی به صورت حضوری و برخط حاضر شدند.

هدف از این کارگاه توسعه‌ همکاری‌های فناورانه میان پارک‌های فناوری و متخصصان در کشورهای اسلامی است تا آنان از این طریق به توسعه فناوری در کشورهایشان کمک کنند.

امین رضا خالقیان مدیرکل ارتباطات بین الملل پردیس، محسن علی اکبریان مدیرکل نظارت و ارزیابی این مجموعه و مهدی عظیمیان مدیرکل توسعه شعب پارک فناوری پردیس در طول برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص تجربیات پارک پردیس، توسعه، مدیریت و ایجاد پارک‌های فناوری، سخنرانی خواهند داشت و تجربیات کشورمان را با متخصصان پاکستانی به اشتراک می گذارند.

گفتنی است، برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پارک‌های فناوری بنا بر پیشنهاد دکتر اقبال چودری رئیس کامستک که برگزیده جایزه مصطفی(ص) است و پس از بازدید اخیر وی از پارک فناوری پردیس در ایران هماهنگ شد و قرار است مشابه این برنامه در سایر کشورهای اسلامی در آینده نزدیک برگزار شود.

انتهای پیام/