پیش‌بینی رشد سالانه 29درصدی کیف پول‌های موبایلی

براساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی کیف‌پول موبایلی از سال 2020 تا 2027 به 8.94 هزار میلیارد دلار با نرخ رشد متوسط سالانه(CAGR) 29 درصد برسد.

بانگ اقتصاد، انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی کیف‌پول موبایلی از سال 2020 تا 2027 به 8.94 هزار میلیارد دلار با نرخ رشد مرکب سالانه(CAGR) 29 درصد برسد. دلیل این رشد در عواملی مانند افزایش جمعیت است که استقبال زیاد از تلفن‌های همراه و پیشرفت فناوری در راه‌حل‌های مربوط به کیف پول موبایلی را در سراسر جهان به همراه داشته است.

موسسه تحقیقاتی Fortune Business Insights، این اطلاعات را در آخرین گزارش خود با عنوان "اندازه بازار پرداخت موبایلی، تجزیه و تحلیل تأثیر بیماری و همه‌گیری کوویدـ19"، بر اساس نوع پرداخت (پرداخت مجاورتی، پرداخت از راه دور) ، صنعت (رسانه و سرگرمی، خرده فروشی، بانکداری، خدمات مالی و بیمه، خودرو، پزشکی و بهداشت، حمل و نقل، لوازم مصرفی برقی، و غیره) و پیش‌بینی منطقه‌ای میان سال‌های 2020 تا 2027 منتشر کرد.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که ارزش بازار در سال 2019، 1.18 هزار میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود در دوره پیش‌بینی‌شده رشد داشته باشد.

پرداخت موبایلی به آن نوع تراکنش‌های پولی اطلاق می‌شود که شامل دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است. این فناوری برای انتقال پول از یک دستگاه به دستگاه دیگر در کمترین زمان با استفاده از گزینه‌های کیف پول موبایلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق گزارشی از سوی بانک مرکزی هند، انتظار می رود تعداد تراکنش‌های دیجیتال تا سال 2021 حدود 4 برابر افزایش یابد. دسترسی آسان به خدمات بانکی همراه ضریب ایمنی و راحتی بالا، تقاضا برای این نوع راه حل‌های پرداخت و تراکنش‌ها را در سطح جهانی افزایش می‌دهد.

ظهور همه‌گیری کوویدـ19 جهان را به بن بست رسانده است. قابل درک است که این بحران تأثیر بی‌سابقه ای بر کسب‌وکار صنایع ایجاد کرده باشد. با این حال، این نیز خواهد گذشت. اما افزایش حمایت از طرف دولت‌ها و همچنین شرکت‌های بزرگ می‌تواند در مبارزه با این بیماری بسیار مسری کمک کند.

برخی از صنایع وجود دارد که در تلاش هستند و برخی نیز در حال رونق هستند. به طور کلی، پیش‌بینی می‌شود تقریباً هر بخش تحت تأثیر همه‌گیری قرار گیرد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، تحلیل کمی و کیفی چندین عامل، مانند عوامل اصلی و محدودیت‌های حاکم بر رشد بازار و تحلیل منطقه‌ای نشان داد که فضای رقابتی باعث می‌شود شرکت‌های پیشرو استراتژی‌های جدیدی را برای معرفی محصولات جدید اتخاذ کنند که به رشد بازار بین سال‌های 2019 و 2026 کمک می‌کند.