کارنامه موفق دولت سیزدهم در توسعه ورزش کشور/ کسب مدال‌های رنگی تا حضور در جام جهانی

دولت مردمی سیزدهم با اجرای برنامه‌های حمایتی از ورزشکاران، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی به‌جامانده از دولت قبل و ایجاد بسترهای مشارکت مردمی در سهام ورزشی، توانسته کارنامه موفق و ماندگاری از خود برجای گذاشته است.

به گزارش بانگ اقتصاد، دولت سیزدهم با تمام فرازها و فرودها که گاه دست‌انداز و سد راه برآورده‌سازی وعده‌ها می‌شد و گاه پله‌ای برای تحقق آرمان‌ها، یکسالگی خود را سپری کرده و وارد دومین سال خود شده است؛ دولتی مردمی که تلاش کرده ایجاد نشاط، عدالت و ثبات را اولویت قرار دهد و برای رسیدن به این هدف، از تمامی موانع عبور کند.

یکی از وعده‌های دولت سیزدهم در تمامی مباحثه‌ها و مناظره‌ها، توسعه ورزش کشور و در راستای آن ایجاد شادابی و سلامت هر چه بیشتر در جامعه و بالابردن پرچم ایران در عرصه‌های ورزشی بین‌المللی است که خوشبختانه توانست در گذر از یک‌چهارم عمر خود، نمره قبولی در کارنامه عملکردها و فعالیت‌هایش به ثبت برساند.

کارنامه‌ای که در آن، واحدهای تقدیر از برترین‌های قرن ورزش، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، مشارکت دادن مردم در سهام ورزشی و برقراری عدالت ورزشی در کنار تشویق و ترغیب جوانان به ورزش، ‌ ازدواج و تحکیم خانواده به‌خوبی پاس شده است.

ضمن اینکه نگاهی کوتاه به بازدیدها و سفرهای استانی رئیس‌جمهوری به همراه وزیر ورزش و جوانان نشان می‌دهد دولت سیزدهم به اهمیت ورزش و قدرت آن در جهان پی برده است.

اهدای جوایز مدال‌آوران بخصوص قهرمانان المپیک و پارالمپیک توکیو آن هم بعد از حدود ۲ ماه و نیم از پایان بازی‌ها در مراسمی که توسط رئیس‌جمهوری انجام شد، یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت جدید محسوب می‌شود، درحالی‌که پیش‌ازاین ورزشکاران مدال‌آور باید ماه‌ها و حتی سال‌ها منتظر پاداش خود می‌ماندند به‌طوری‌که حتی پاداش در نظر گرفته شده به دلیل تورم ارزش خود را از دست می‌داد؛ اقدامی که ابراز رضایت اهالی ورزش را به دنبال داشت.

کسب نخستین‌ها در یکسالگی دولت سیزدهم

تاریخ‌سازی و کسب نخستین مدال‌های جهانی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی مانند بوکس، پاورلیفتینگ، هندبال، وزنه‌برداری بانوان، یخ‌نوردی، هندبال ساحلی، اولین صعود تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا، اولین حضور تیم هندبال بزرگسالان بانوان در مسابقات جهانی اسپانیا در کنار صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی از جمله نخستین‌هایی بود که دولت سیزدهم در یکسالگی خود تجربه کرد.

آویخته شدن مدال‌های رنگارنگ در تولد یکسالگی دولت مردمی

کسب ۴۰ مدال رنگارنگ و جایگاه سومی جهان برای نخستین‌بار توسط کاروان ورزشی کشورمان در المپیک ناشنوایان، کسب عنوان قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی جوانان برای نخستین‌بار با کسب ۱۴۷ مدال رنگارنگ از دیگر موفقیت‌های دولت سیزدهم بود که در کارنامه یکسالگی خود ثبت کرد.

در کنار کسب این مدال‌ها، ‌ توجه و اهمیت دولت به نقاط دوردست و روستاییان را نباید نادیده گرفت چنانچه می‌توان به برگزاری بزرگ‌ترین مسابقه ورزشی کشور با عنوان جام پرچم، ‌ مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر سراسر کشور و ثبت‌نام ۳۲ هزار تیم ورزشی روستایی و بیش از ۳۵۰ هزار ورزشکار، برگزاری رویدادهای ورزش همگانی در سراسر کشور با رویکرد جذب حداکثری، ‌ فعالیت‌های مستمر ورزشی و برگزاری ۷ هزار و ۶۰۴ جشنواره ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی در سراسر کشور اشاره کرد.

تکمیل نیمه‌تمام‌ها، اولویت دولت در یکسالگی خود

اجرایی‌سازی استخدام قهرمانان ورزشی با دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری،   جذب اعتبارات تسهیلات کسب‌وکار آسیب‌دیده در دوران کرونا ویژه ۹ هزار باشگاه ورزش، بازنگری و اصلاح فرایندهای حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی، استقلال معاونت ورزش بانوان در استان‌ها برای نخستین‌بار،   تجهیز و راه‌اندازی ۱۰۹۹ خانه ورزش روستایی با اولویت مناطق محروم و آسیب‌پذیر، ‌افزایش ۳۸ هزار مترمربع فضای ورزشی سرپوشیده و ۲۲۱ هزار مترمربع فضای روباز به اماکن ورزشی کشور از دیگر قدم‌های ماندگار دولت سیزدهم در یک سالی است که پشت سر گذاشته است.

گشوده شدن در مجموعه‌های ورزشی به روی خانواده‌ها و عموم مردم برای نخستین‌بار، واگذاری سهام سرخابی‌ها به مردم که وعده محقق شده دولت برای واگذاری مدیریت باشگاه‌های مردمی به مردم هم از دیگر تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت منتخب مردم است که نمره قبولی در کارنامه کاری به همراه داشته است.

ضمن اینکه افتتاح ۱۸ پروژه ملی از طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای،   تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام، ترمیم و بازسازی مجموعه‌های ورزشی از جمله سقف سالن ۱۲ هزارنفری و استخر قهرمانی و پاویون استادیم یک‌صدهزارنفری مجموعه ورزشی آزادی به‌صورت رایگان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و برگشت پول به بیت‌المال حدود ۶۰ میلیارد تومان از همین محل در یک سال اخیر را نباید دور از نظر داشت.

همچنین دولت مردمی در کنار فعالیت‌های زیرساختی ورزشی، تلاش کرده است با اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای اشتغال و کارآفرینی در مراکز نوآوری و خلاقیت جوانان و همچنین برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی، در کنار گروه‌ها و اقشار مختلف جوانان قرار بگیرد.

در همین راستا، برگزاری ۷ هزار و ۷۳۷ کارگاه آموزشی ازدواج در ۳۸۲ شهرستان کشور، مشاوره رایگان به ۱۲ هزار و ۲۶۹ نفر طی ۲۱ هزار و ۳۳۸ جلسه، صدور و اعطای ۹۸ مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و صدور و تمدید ۳۸۴ اعتبارنامه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان هم در حوزه مشاوره، آگاهی‌بخشی و همفکری با جوانان در حوزه‌های اشتغال، ازدواج و تحکیم خانواده در این مدت را می‌توان از دیگر عملکردهای موفق دولت سیزدهم در کارنامه یک‌ساله عنوان کرد.

انتهای پیام/